SETMANA DE PREVENCIÓ DE RESIDUS 2020-21

Les dues darreres setmanes, tal i com ja us vam anunciar, vam fer diferents activitats immerses en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus.

Per veure com vam començar les accions, podeu revisar l’anterior article clicant a l’enllaç següent:  https://agora.xtec.cat/ceipllavorsi/general/comencem-la-setmana-de-prevencio-de-residus/

Durant una setmana, i un cop classificat tot allò que vam recollir a la sortida, vam utilitzar un sol contenidor per a cada residu amb l’objectiu de fer-nos conscients de la quantitat de deixalles que generem i llancem.

• ASSEMBLEA DE TANCAMENT DELS RESIDUS ESCOLARS

A finals de setmana vam fer un tancament amb assemblea i vam quedar-nos sorpreses de tot el que havíem arribat a generar, sobretot el pes del paper i el cartró, que pesa tant poc però que n’havíem generat tant! Vam treballar de manera natural el càlcul, la numeració i els decimals amb aquesta activitat.

Podeu clicar a les imatges per a veure la resta de les fotografies de l’activitat:

• TALLERS AMB ECOESTUDI:

També vam fer dos tallers sobre la reutilització de materials tot elaborant un Bock&Roll i un sobre el reaprofitament d’aliments per a evitar el malbaratament alimentari. Podeu clicar a les imatges per a veure les fotografies dels dos tallers:

• EXPOSICIÓ SOBRE LES DEIXALLES DEL NOSTRE ENTORN:

Els Petits, arrel de les diferents sortides que fem al poble, hem anat fotografiant totes les deixalles que trobàvem pels carrers. Com que s’acostava la setmana de la prevenció de residus, i després de fer un treball a l’aula, vam fer una exposició ben impactant a l’entrada de l’escola.

Realment a totes i tots ens ha afectat moltíssim veure els animals marins patint amb els residus, els talls, ofegar-se… i prendre consciència que això ho provoquem nosaltres.

A alguna comunitat han visionat el vídeo del viatge dels plàstics, i sobre el què passa quan un animal es menja un plàstic. Quin és el camí que fa?

A d’altres han fet deduccions de quan creiem que triga en descompondre’s una bossa de plàstic, una burilla de cigarreta, una ampolla de plàstic…. i després de fer hipòtesis ho han buscat i uf… quants anys triga pel temps d’ús que en fem…

Hi havia una muntanya de plàstic que gairebé no ens deixava entrar al passadís del lavabo, amb una reflexió… Ara encara hi pots passar per sobre, però que faràs quan de tanta brossa que generes no tinguis lloc per passar? T’agrada caminar per sobre una muntanya de residus?

Els infants van reaccionar: Els residus, encara que buidin les papereres i no els veiem més, continuen existint!

A cada Comunitat han vist un vídeo sobre tres tipus de recorreguts que pot fer una ampolla de plàstic, el podeu veure clicant a l’enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=uxwzaQY6MOI és molt interessant!

Clicant a la imatge podeu veure les fotografies de l’exposició:

• EL TREBALL DE LES TRES R:

Els infants de primària vam treballar què significa les 3R, tant i tant IMPORTANTS!

Tenim clar que volen dir; REDUIR, REUTILITZAR I RECICLAR! Per a treballar-ho ens vam reunir la comunitat de grans amb la de mitjans.

Primer vam està fent pluja d’idees de què significa cada paraula posant exemples ben visuals. Tot seguit vam mirar un vídeo on ens explicava el HOMO CONSUMUS, i el HOMO RESPONSABLUS. Amb aquest vídeo vam identificar quines eren les característiques dels diferents HOMOS. Tots vam coincidir, per sort, que ens assemblem més a l’Homo Responsablus!

Us deixem l’enllaç del vídeo per si el voleu mirar! 🙂

Abans de marxar al pati ens vam posar en tres grups. Cada grup va crear una màquina humana sobre les 3R.

Aquí us deixem un muntatge de les tres màquines 🙂 Totes molt originals! Cliqueu a la imatge:

I després del pati, ben esmorzats i carregades d’energia ens dividim en quatre grups i juguem a un joc/concurs de preguntes i respostes sobre els residus.

Podeu veure totes les fotografies d’aquesta activitat al següent enllaç: https://photos.app.goo.gl/cc7S9HN6Ur3qjHmeA

Què bé que tinguin tant coneixement, això vol dir què anem per molt bon camí!

Som-hi!! Seguim així!

Bon cap de setmana!!