COMENCEM LA SETMANA DE PREVENCIÓ DE RESIDUS

El Divendres 27 de novembre vam donar el toc d’inci a una setmana que estarà plena de propostes i activitats de conscienciació de la cura del medi ambient, sobre la importància del reciclatge i dels residus que generem.

La primera activitat, i participant en la setmana Europea de la prevenció de residus 2020-21 (que hem començat més tard a causa del confinament parcial de l’escola), va ser fer una sortida a l’entorn proper de l’escola per a observar i recollir els diferents residus que hi havia al terra.

Vam començar fent una assemblea per explicar quins objectius tenia la sortida i per compartir algunes hipòtesis sobre allò que trobariem.

Al llarg de la sortida, els nens i les nenes van prendre consciència i van extreure molt bones conclusions sobre la quantitat de residus, els tipus i els espais on n’hi havia més. Els carrers de Llavorsí i, sobretot, els vorals del riu Noguera eren plens de deixalles! Sabates, vidres, ampolles, mascaretes, plàstics i burilles de cigarreta, moltes!

Ei!!! Que vam arribar dalt de tot del mirador per la pista llarga!! Petits i grans!! Molt bé!!

Un cop vam tornar a l’escola, vam dinar i vam fer una classificació de tot allò que vam trobar, i ho vam pesar. Podreu veure a les imatges les quantitats que vam recollir, que les vam anotar al cartell. Cliqueu la imatge per veure totes les fotografies del dia.

Aquesta setmana entrant, a l’escola, només hi haurà un contenidor per a cada residu, compartit amb totes les comunitats. D’aquesta manera, a final de setmana, podrem comprovar quants kilos de més hem generat i quins tipus de residus generem a l’escola.

També farem altres activitats, tant a nivell d’aula com d’escola, que us anirem compartint.

Ah!!! I també vam celebrar els aniversaris de novembre!! Per molts anys Eire, Paula, Albert i Sara!!!

Una abraçada!!!

Quin dia més complert!!!
    Gràcies per cuidar del nostre entorn!!
    Els petits canvis individuals portaran al gran canvi col·lectiu de la ciutadania… hem de continuar treballant i que tothom prengui consciencia que cal un canvi d’hàbits per cuidar la Terra!