Ressuscitació cardiopulmonar

Taller de suport vital bàsic

El dia 21-01-2020 van venir a l’escola Les Muralles, concretament a sisè, una doctora, la Conxi, i dos infermeres, la Sandra i la Sònia.

Elles ens van ensenyar que cal  fer davant d’una aturada cardiorespiratòria, ja que milers d’homes i dones moren per culpa d’això.

Van explicar-nos que aquestes morts podem evitar-les si iniciem ràpidament la ressuscitació cardiopulmonar (RCP), que consisteix bàsicament en les set accions següents:

1- Aproximació segura

2- Comprovar resposta

3-Demanar ajuda

4-Maniobra front mentó

5-Mirar si respira

6-Trucar al 112

7-Demanar un DEA (Desfibril·lador Extern Automatitzat)

8-Realitzar les trenta compressions toràciques

9-Realitzar les dues respiracions de suport

10-Continuar fins que arribi l’ajuda (SEM/112)

Després van deixar-nos realitzar aquest procés amb uns ninos que havien portat de l’hospital on treballen.

També van repartir uns llibrets amb més informació perquè recordessim tot el que havíem de fer en una situació semblant.

El resultat va ser un èxit i ara tots els estudiants de 6è coneixem els passos que s’han de fer en situacions com aquestes, d’aturada cardiorespiratòria.

Xènia Padilla Rovira alumna de sisè