Les Escultures

Hola famílies!

Aquestes passades setmanes els alumnes de 2n a les classes d’educació física vam treballar l’exercici de “L’escultor i la seva obra”. La dinàmica consistia en que un alumne “escultor” havia de modelar la seva escultura sobre el cos d’un altre company, que feia de “plastilina” o “fang”, s’havia de deixar fer i mantenir el cos tal i com l’escultor anava modificant la posició de les seves parts. Després d’uns moments d’inici amb bromes i riures tots van ser capaços d’entrar de fons en l’activitat, concentrar-se i treure escultures que realment captivaven a l’observador extern. Per tenir més clara la feina a fer els va anar molt bé veure imatges d’escultures humanes: la seva planta, quietud, mirada fixada, etc. Us deixem un recull d’imatges (cliqueu a sobre de la foto per veure’n més)

 

Què hem après amb aquest treball:

  • Imaginar i crear formes corporals expressives diverses en relació a un tema (escultures).
  • Dominar l’equilibri del cos en postures no habituals.
  • Fixar la mirada, controlar la immobilitat i buscar formes no habituals per impactar a l’observador extern.
  • Identificació de rols diferents de l’activitat i les seves funcions: escultura – escultor – espectador.
  • Apreciació de l’impacte que produeix la immobilitat en l’espectador.
  • Prendre consciència de les formes realitzades amb el cos.
  • Escultura: Acceptar el contacte corporal i el fet de ser manipulat per un company. Tenir confiança amb ell per tal de col·laborar. Acceptar la mirada de l’altre (espectador) sense modificar el seu comportament.
  • Escultor: creativitat, tenir un projecte i dur-lo a la pràctica, escoltar al seu company (escultura) i tenir en compte les seves reaccions.
  • Públic/espectadors: formular un punt de vista sobre la estàtua, què ens transmet?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>