Recomanacions de la setmana CI. Dijous 7 de maig

Hola de nou! aquesta setmana tornem amb les recomanacions musicals! Aquí us deixem diferents propostes perquè trieu i feu!

Abans però, una mica de poesia. Aquest és un caligrama que es diu “les formigues” i és de Joan Salvat Papasseit.

• Joc musical

Voice-Spinner

Amb aquest joc online podeu experimentar amb la vostre propia veu! Graveu un fragment d’una cançó o una frase i feu servir la fletxa de sota per modificar-la.

• Anàlisi musical

el vol del borinot

Aquest cop us portem l’audició “el vol del borinot” de Nikolai Rimski Korsakov. Aquestes són totes les propostes que us donem per fer tot escoltant aquesta audició.

Nikolai Rimski Korsakov (1844-1908): Compositor rus del s.XIX i creador del grup dels 5 (Balakiriev, Mussorgski, Cui, Glinka i ell mateix) format per músics nacionalistes russos.

Des de molt petit que l’apassionava el mar i l’oceà per això va acabant sent inspector de bandes navals. Va escriure diferents obres que llueixen per la seva orquestració. Entre aquestes, un fragment de l’òpera El tzar Saltan (basat en un conte de Puixkin)s’ha fet molt conegut El vol del borinot.

• QÜESTIONARI SOBRE L’AUTOR:
      • En quin any va néixer Korsakov?
      • Encara és viu? com ho saps?
      • Com és que va acabant sent inspector de bandes navals?
      • Fixa’t en la imatge. És una fotografia actual?

• ENS MOVEM COM UN BORINOT.
  • Poseu l’audició i imiteu amb el vostre cos un borinot. No para mai eh!

• DIBUIXEM EL VOL DEL BORINOT.
  • Agafeu un full i un color (el que més us agradi). Quan tingueu el paper i el color escolteu l’audició i sense aixecar el color del paper dibuixeu el vol d’aquest borinot!

• FEM UNA BATUTA DE BORINOT.

Esperem rebre les respostes del qÜestionari, la fotografia o escàner del dibuix del vol del borinot o  de la vostra batuta de borinot al correu corresponent. Sobretot poseu al concepte del correu   “recomanacions musicals”.

primer@escolalesmuralles.cat

segon@escolalesmuralles.cat

Per acabar, si encara teniu ganes de treballar una mica més i passar-vos-ho molt bé, mireu el segÜent vídeo!