Primers dies d’escola explicat per l’alumnat

Avui us volem compartir aquests dos escrits fets per alumnes de 5è i 6è, que expliquen com ha sigut l’inici de curs.

Un principi de curs diferent.

Aquest curs 2020-2021 és un curs molt diferent perquè el Covid-19 ens ha fet estar sis mesos en quarentena. En el nostre grup, de 5è C, igual que a la resta d’escola, és obligatori l’ús de la mascareta menys a l’hora de menjar o fer educació física. Al sortir i a l’entrar a classe ens rentem les mans tant amb gel desinfectant com amb aigua i sabó.

Els grups no es poden barrejar i cada setmana canviem la zona d’esbarjo. Aquest curs hi ha moltes normes que hem de complir tots els nens i nenes. Si un grup és de més de 20 alumnes, s’ha de dividir. Per sort, podem seguint fent classes de manera comuna, tal com sempre hem fet. Tot i que el Covid ens faci mantenir les distàncies, aquest curs serà divertit, tal i com ho és cada any! Des de 5è C desitjo que aquesta desgràcia s’acabi d’un moment a un altre.

Bernat Giménez (5è)

El nou curs escolar.

El dia 14 de setembre els nens, nenes, nois i noies de Catalunya vam començar un nou curs escolar. Uns dies abans, els nostres pares van assistir a una videoconferència on els van explicar les normes bàsiques per poder iniciar les classes.

Els de 6è entrem per la porta del darrere, pugem les escales d´emergència i entrem a l´aula.

Aquest any degut a la covid 19 hem hagut de conèixer unes noves normes: portar mascareta, rentar-nos les mans molt sovint, no compartir material, etc.

Els grups classe s’anomenen grups estables i tenim un tutor que ens fa la majoria d´assignatures. Sortim al pati en tres torns, cada classe té una zona per jugar i no ens podem barrejar.

Al menjador dinem en dos torns, abans d’entrar ens rentem les mans, com sempre hem fet. Tot seguit anem al taulell, les cuineres ens serveixen el menjar a les safates i anem a seure amb el nostre grup bombolla.

Aquest curs serà diferent, esperem que no ens confinin i poder seguir a l´escola. M’encanta anar a classe i estar amb els meus companys tot i la mascareta i les normes sanitàries.

Els alumnes de 6è

Marcel Pons (5è)