La dansa i l’audició musical

Aquest segon trimestre durant les sessions de música ens estem centrant amb la dansa i l’audició musical.

La pràctica de l’audició musical és molt important. Educar en l’escolta sovint ens planteja reptes. L’escolta suposa un esforç general que influex directament en l’atenció i la concentració. Treballem per una oïda atenta, interressada en allò que sona, sensible, analítica, concentrada i connectada.

El cos és el nostre instrument i la dansa ens permet tranformar el moviment físic en moviment creatiu. Tot això s’aconsegueix mitjançant la descoberta del cos, el treball de lateralitat, de seguir el ritme i la melodia, de la cocienciació de l’espai que ocupem en dansar, … A l’escola presentem les danses populars catalanes contextualitzant-les al lloc on vivim. Però no ens oblidem de diversitat d’altres propostes coreogràfiques on hi intervé el cos, la percussió, … amb músiques més actuals. Ben aviat en veureu un tastet a la festa de la primavera.

Us deixem aquí un collage amb captures d’aquests moments musicals.