Excursió a Lleida

El dia 5 d’abril del 2019 vam anar d’excursió a Lleida. Vam fer una visita guiada pel museu de l’aigua. Vam veure totes les ampolles d’aigua del mon i vam fer una activitat molt xula.

Vam fer un experiment en grups de 5 i ens van donar dos gots d’aigua: un de l’aixeta i una altra del canal. Li vam posar el termòmetre per veure a quina temperatura estava: l’aigua de l’aixeta estava a 18 ºC i la del canal a 13 º C. Després vam comprovar el color: l’aigua de l’aixeta estava transparent i la del canal una mica blanca. També vam mirar si estava transparent o no: l’aigua de l’aixeta es molt transparent i la del canal una mica transparent. Pel que fa a partícules: l’aigua de l’aixeta no en te i la del canal sí. Olor: aixeta a cloro i la del canal normal. El ph: aixeta 6 i  canal 7.

Vam fer un altre experiment: filtrar aigua bruta amb una ampolla, sorra i coto fluix. Hem provat si funciona afegint pintura,  sabó, sorra i oli  L`aigua es contamina fàcilment i de moltes maneres: la pintura va traspassar la sorra, l’oli una mica, el sabó li va quedar escuma i la terra amb aigua bruta no va passar gens.

Després vam anar cap al parc de la Mitjana. Vam dinar, vam jugar amb un parc infantil molt gran i vam acabar fent una visita guiada amb una noia que es deia Júlia i l’altra Rebeca.

Per la tarda vam anar al Parc a veure pistes dels animals. Per exemple un cau de teixó, petjades de conills, camins de porcs senglars i excrements de conills… Vam pujar a un pont molt gran i amb prismàtics. Vam veure un ànec collverd, un milà, una polla d`aigua i un corb marí.

l finalment hem anat a buscar l’autobús i cap a Montblanc.