Cançons de la Pepita Andreu

L’any 1960 entrava a l’escola Les Muralles (per aquell temps Arce Ochotorena) la senyoreta Pepita Andreu. La Pepita des de sempre va tenir una gran vocació de mestra, doncs la seva mare Josepa Gil era mestra i li va inculcar aquesta vocació. La Pepita no era una mestra de les que tan sols transmetien coneixements, sinó que donava una educació integral i amb valors als seus alumnes. Els seus mètodes des de sempre van ser innovadors, seguint els passos de la gran pedagoga  Maria Montessori. Ella ensenyà a llegir, escriure, sumar, però sobretot a cantar. A desvetllar en els seus alumnes l’interès per la música posant-la en un context educatiu que en aquell moment, la música, no tenia.

La Pepita va seguir la seva vocació inclús després de la seva jubilació, època en la que va publicar el seu recull de cançons “cançons per a infants i … per a grans”.

Agrair a tothom per la col·laboració en l’edició del llibre:

Pròleg de Iago Andreu, dibuix de portada de Francesca Roselló, arranjaments musicals de Josep mateu, transcripció de les cançons de Mari Vallès, disseny gràfics de Jordi Martorell, coordinació de l’edició d’Albert Anglès i gravació de Ramon Maria Huguet i Josep Mateu.

Les cançons va ser gravades durant els mesos de tardor de l’any 2011 i 2012. Moltes gràcies a  l’alumnat de l’escola Les Muralles, a l’alumnat de l’Escola de Música Josep Porter i Rovira, a la veu prodigiosa de Josep Mateu Besora, als cantaires de la Coral Flor de Lis i als Ermitans de Sant Joan.

FONT Revista el Foradot nº63 i 78

Actualment aquest cançoner segueix sent molt present a l’escola, on els mestres  segueixen ensenyant any rere any el seu repertori: “La o, la a i la i”, “Capes i mocadors grans”, “Les estrelles de Nadal”, … sonen amb alegria cantades per tots els nens.

La Pepita, doncs, ens ha deixat un gran llegat i un model a seguir: el de ser mestra.

Aquí us deixem un recull de fotografies i vídeos dels alumnes interpretant diverses canons de la Pepita Andreu.  Cançons Pepita Andreu

També podeu consultar:

Programa InfoK, 14-06-2011

El Vallenc

Ràdio la veu jove. Entrevista de Pepita Andreu al programa Qui és, què fa i que pensa. 11-02-2011

TAC12 15-12-2011, minut 13:50

1. Joan Mª Andreu Civit