INFORMES I ENTREVISTES DESEMBRE 2020

Us informem que aquest 1r trimestre hem portat a terme algunes modificacions en relació als informes i a les entrevistes amb les famílies.

Pel que fa als informes de primària del 1r trimestre, s’ha canviat el format habitual. Després d’un llarg període de temps sense venir a l’escola, creiem que és un bon moment per promoure la participació dels mateixos alumnes en el procés d’avaluació. Confiem que els infants i les famílies podeu fer aportacions sobre com han viscut l’adaptació i l’aprenentatge durant aquest trimestre, en unes circumstàncies tan excepcionals.

Tradicionalment pot semblar que els resultats expressats en forma de notes donen una informació més clara de la trajectòria de l’alumnat que no pas els informes més qualitatius. Però la qualificació per si sola no permet saber als alumnes i als seus familiars en què poden millorar i com fer-ho. En canvi, un informe qualitatiu posa de manifest els aspectes assolits, els que s’haurien de millorar i les propostes per avançar.

És per això que proposem un autoinforme, el qual convida a l’autoreflexió del nen/a i a mantenir una conversa guiada pel tutor o tutora i, posteriorment de la família, ja que són els principals agents que han acompanyat l’aprenent durant aquest temps.

Pel que fa als informes d’educació infantil també s’ha modificat el format habitual. En aquesta etapa avaluem els processos de desenvolupament i d’aprenentatge dels infants. L’informe reflecteix la singularitat de cada alumne/a i el seu moment evolutiu amb l’objectiu de contribuir a la millora. Aquests informes els rebreu el mes de febrer.

Pel que fa a les entrevistes, es portaran a terme en format virtual entre mitjans de novembre i desembre. Podreu trobar un doodle al bloc de cada curs per apuntar-vos en les franges i dies que us vagi millor. Aquest document estarà operatiu a partir del dijous 12 de novembre.

En les entrevistes de les famílies dels alumnes de primària es comentarà l’autoinforme del 1r trimestre, el qual us arribarà a través dels vostres fills/es el divendres 18 de desembre, i al febrer rebreu un altre informe de seguiment del vostre fill/a.

Compartir el procés d’avaluació amb vosaltres, les famílies, ens permet teixir acords i accions que puguin acompanyar l’aprenentatge dels vostres fills i filles.

L’equip directiu

Gurb, dimecres 11 de novembre de 2020