AULA VIRTUAL CLASSROOM

Benvolgudes famílies,

La situació actual estableix la necessitat de plantejar un escenari on és imprescindible una resposta que ofereixi la continuïtat de les classes, en modalitat telemàtica, de manera ràpida i segura davant casos de possibles interrupcions de l’escola presencial durant el curs 2020-2021.

Les conseqüències de la pandèmia i el llarg confinament viscut el curs passat, ha posat de relleu la necessitat de seguir mantenint, malgrat la distància, els llaços socials i afectius propis del procés de socialització que es dona en el context escolar. Una manera de mantenir el vincle i de seguir tenint cura cap a l’infant des de l’escola en els moments de no presencialitat és a través de les noves tecnologies.

Fruit de totes les valoracions i anàlisi de les diferents situacions viscudes, de cara a aquest curs volem fer servir les aplicacions que ofereix  “Google APPS for education” a partir del domini “lesescoles” en els cursos de 1r a 6è. Per educació infantil, de moment aquesta plataforma no s’utilitzarà.

Una altra eina interessant que ofereix aquest entorn és el “Classroom”. Aquesta eina permet gestionar una aula a través d’internet, de forma intuïtiva i senzilla, proporcionant un espai telemàtic segur. És una plataforma que compleix la normativa de la Comunitat Europea en quant a la protecció de dades de menors.

La coordinadora d’informàtica crearà el correu electrònic per cada alumne/a i en serà l’administradora. Per garantir la protecció de dades dels menors es concreten les següents mesures de seguretat:

• L’adreça dels correus estarà formada per les dues darreres xifres de l’any de promoció, la inicial del nom de l’infant i el primer cognom 13pvilar@lesescoles.cat
  • Es crearà un filtre a l’entorn virtual que no permetrà que entri ni surti cap correu electrònic que no sigui de la plataforma. Per tant, els infants només podran escriure i rebre correus de persones que tinguin el correu amb el domini @lesescoles.cat
  • La contrasenya que es generarà d’aquest correu no es podrà modificar. Tant l’equip docent com la família podrà conèixer la contrasenya, i fer un seguiment de l’ús d’aquest.
  • Caldrà que les famílies signin prèviament el document d’autorització a la creació d’aquest correu.

Donat que l’ús de serveis i recursos digitals a Internet amb alumnes menors de 14 anys ha d’estar autoritzat pels seus pares i/o tutors us demanem que ens retorneu signada autorització que us adjuntem.

Un cop disposem d’aquesta autorització, el vostre tutor/a us farà arribar un sobre tancat, on hi constarà l’adreça del vostre fill/a i la contrasenya, que en cap cas es podrà canviar. És important que els pares sigueu coneixedors d’aquesta contrasenya. També us animem a vetllar perquè els vostres fills facin un bon ús del compte i davant de qualsevol incidència us poseu amb contacte amb el vostre tutor/a. Aquest compte acompanyarà als vostres fills durant tota l’escolarització i un cop marxin, s’eliminarà.

L’equip de mestres s’encarregarà, a través d’aquesta plataforma, de crear una aula virtual propera, agradable, on penjar recursos, vídeos interessants, proposar reptes, activitats… de manera que esdevingui un espai d’intercanvi tant des del mestre o de la mestra cap als infants, com entre els propis infants: assistència a trobades telemàtiques, compartir tasques, deixar-se comentaris…. A més, la plataforma permet compartir recursos que restaran disponibles en línia i que es podran recuperar en qualsevol moment.

L’objectiu del classroom és que els vostres fills i filles estiguin en contacte amb la/el mestra en períodes de confinament, o en el cas dels grans, quan es cregui oportú. En cap cas aquest correu es farà servir per comunicar-se amb el tutor/a. Recordeu que els canals de comunicació família-escola per ordre de preferència continuen sent, principalment les agendes escolars, i en el cas d’educació infantil a través d’una nota escrita, el correu del centre o el telèfon de l’escola.

Us adjuntem un video amb una breu explicació perquè veieu aquest entorn virtual i us hi comenceu a familiaritzar. Properament, a les reunions de classe podreu resoldre dubtes si s’escau.

I finalment dir-vos que per qualsevol altre dubte que tingueu sobre aquest tema, no dubteu a parlar-ho amb nosaltres, sobretot, cal retornar l’autorització el més aviat possible per tal que l’equip docent pugui preparar aquest entorn virtual. ( com a molt tard dimarts 22 de setembre)

autorització classroom

Ben cordialment,