DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT: 5 de Juny

Benvolgudes famílies,

Us informem que ja podeu trobar les noves propostes actualitzades a la web de l’escola. Per aquesta setmana us fem una proposta col.lectiva de centre.

El dia 5 de juny és el dia mundial del medi ambient i des de la XESC (xarxa d’escoles per a la sostenibilitat) se’ns ha proposat dues activitats: fer una vacuna per al Planeta i cantar la cançó “No ens desdibuixeu” .

L’activitat de la cançó forma part d’un projecte “Dona la nota”, en el qual ens vam apuntar i que s’acaba cantant la cançó “No ens desdibuixem”, totes les escoles inscrites, el mateix dia i a la mateixa hora.

L’altra activitat, ens ha semblat prou interessant, per reflexionar individualment o en família sobre el planeta i què ha passat amb aquest durant aquest període de confinament.

Seguidament us expliquem les dues propostes:

VACUNEM EL PLANETA

Tots sabeu que fa temps que el NOSTRE PLANETA està malalt, degut a l’egoisme, la insolidaritat, l’avarícia, el consumisme, la degradació de l’entorn, etc.. aquestes se’ns han mostrat com les principals malalties del nostre Planeta, unes malalties que hem de combatre juntament amb la pandèmia.

Aquesta crisi de COVID-19 que ens ha fet quedar a casa també ens ha fet adonar que sense cotxes, avions…l’aire és més net. S’han vist més dofins a la costa, esquirols, eriçons i altres animals a prop dels pobles. També , ara que ja podem sortir, hem vist més flors i plantes als vorals dels camins.

Hem après a fer pa amb les nostres pròpies mans, a gastar menys combustible per moure’ns, a comprar en comerços de proximitat, a valorar a les persones que tenen cura de nosaltres, a vetllar per la salut de tota la comunitat, a consumir només l’estrictament necessari , etc.

Us posem l’enllaç d’algun vídeo que us pot ajudar a reflexionar-hi

En l’activitat us  proposem que ens expliqueu alguna cosa que heu fet durant aquestes setmanes de confinament i que creieu que són positives per al Planeta. En direm “vacunes”.

Després, en una cartolina o paper escriviu una paraula, una frase o un dibuix que expliqui la vostra vacuna. Seguidament feu una fotografia amb el cartell i l’envieu al correu de la Dolors Casas dolorscasas@lesescoles.cat amb l’assumpte: VACUNEM EL PLANETA

El termini per enviar les fotos és el dimecres 3 de juny.

CANTEM  “NO ENS DESDIBUIXEU”

Aquests dies els vostres fills i filles han estat aprenent la cançó i ja falten pocs dies pel gran moment de cantar-la tots junts. El divendres 5 de juny, a les 11 del matí, ens connectarem tots a aquest enllaç:

meet.google.com/qxh-raoj-gbk

Si tenen auriculars millor que  Se’ls posin per estalviar sorollets. Posarem la cançó i la cantarem tots junts. Mentre ho fem ho enregistrarem perquè quedi constància que hem cantat, i que ho hem fet tant bé com hem pogut i que ens ho hem passat molt bé.

Us deixem el link de la cançó perquè l’acabeu d’assajar.

Cantem “No ens desdibuixeu” | Encara hi som a temps

Us animem a fer-les, de mica en mica hem d’aconseguir fer un planeta més saludable, i amb el granet de sorra de cadascú segur que serà més fàcil.

Us esperem!!

Equip Directiu