PROJECTE INTERDISCIPLINARI EL NOSTRE POBLE – CICLE SUPERIOR

La primera setmana de març vam dur a terme el projecte interdisciplinari de l’escola, aquest any dedicat al nostre poble. Durant els dies 5, 6, 7 i 8 de març vam realitzar activitats diverses per tal de conèixer una mica més el lloc on vivim i descobrir indrets i històries que desconeixíem.

Prèviament, tenint en compte que volíem editar vídeos i fotos, vam convidar a en Ferran Castelló, nascut a Calonge i guanyador del premi de recerca sobre el seu poble anomenat “Una història monumental”. Ell, que coneixia moltes tècniques relacionades amb l’audiovisual, ens va ajudar a poder construir una idea inicial del nostre projecte. Podreu trobar el seu treball disponible a Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=lN17-Uc6rtA

El dimarts 5 de març vam rebre la visita de la Tècnica de Turisme, la Txell, i el regidor de Turisme, en Joan. Ens van explicar com treballen per tal de potenciar el municipi i ens van portar material fascinant per tal que estigués disponible a l’escola. Després de la xerrada vam visitar la platja que ha obtingut el certificat Green Beach perquè la caseta de socorrisme funciona amb energia solar i també disposa d’un punt de càrrega de bicicletes elèctriques. Tot això ens ho va explicar molt bé la Diana, la tècnica de medi ambient.

Dimecres i dijous amb molt bon ritme a sobre la bicicleta vam visitar Calonge. El dimecres vam visitar Mas Molla, un celler amb molts anys de tradició, i Torre Lloreta, una torre de guaita situada a l’interior molt ben conservada. Dijous a primera hora del matí vam visitar la caldera de la Biomassa, l’Ivan, la Diana, la Txell i en Joan van mostrar-nos el seu mecanisme i funció. Vam acabar el matí realitzant una gimcana pel casc antic de Calonge i finalment vam aconseguir la clau que ens obria el pati d’armes del castell. També conegut com “la caixeta de música”. Us recomanem que aneu a algun dels festivals de música que s’hi celebren!

Divendres finalment vam editar totes les fotos i vídeos que havíem recollit durant tots aquests dies de projecte i els vídeos adjuntats a continuació en són el resultat.

Agraïm la participació de totes aquelles persones que ens han ajudat.

Ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses del nostre poble!!!

Cicle Superior

</td> </td>