Presentació CMIAT

Avui s’ha fet la presentació del CMIAT Consell Municipal de la Infància I l’Adolescència de Terrassa. La Sara Bourak de sisè és la representant de la nostra escola. Quina sorpresa hem tingut quan hem vist que el Luca, ex alumne de l’escola, és el representant de l’Institut Égara.

El CMIAT serà un òrgan de participació per a infants i adolescents d’entre 10 i 14 anys que visquin o estudiïn a Terrassa, i que actuarà davant l’Ajuntament i la ciutat com a representant de tot el col·lectiu d’infants i adolescents del municipi.

A l’acte hi han assistit l’alcalde, Alfredo Vega, el el regidor de Joventut i Lleure Infantil, Jordi Rueda, i portaveus dels grups municipals i altres membres del Consistori, així com la vicepresidenta del Consell Nacional de la Infància i l’Adolescència de Catalunya (CNIAC), Júlia Domènech

Amb aquest òrgan consultiu, dissenyat perquè sigui obert i inclusiu, la ciutat es dota d’un espai que afavoreix la implicació de la ciutadania en la gestió de la ciutat des de la infantesa, enfortint la cultura de la participació i el civisme. El Consell es crea en consonància amb la Convenció sobre els drets dels infants de l’assemblea general de les Nacions Unides, la Llei dels drets i oportunitats en la infància i l’adolescència i el reglament de participació ciutadana de l’Ajuntament de Terrassa.