NOVETATS!!
(clica)
Benvolgudes famílies!
Us fem arribar aquest full d’activitats per a que els vostres fill i filles puguin anar fent durant el període de tancament de l’escola, us demanem la vostra col·laboració ja que hem de donar importància als hàbits d’estudi i treball diari.
Una manera de passar aquests dies a casa és establir una llista de rutines amb l’objectiu d’anar creant hàbits que ens ajudin a suportar aquest confinament derivat del Coronavirus. Per tant és important elaborar un horari setmanal amb les activitats i rutines que cal tenir en compte: temps per fer deures, per ballar i fer esport, temps lliure, ajudar a les tasques de casa… igualment és molt important no deixar de banda aspectes com la higiene i vida saludable ni els horaris dels àpats.
Us donem les gràcies per la vostra implicació. Penseu que tant l’equip directiu com els i les mestres de l’escola estem treballant per intentar adaptar-nos dins d’aquesta realitat que canvia constantment.
Una càlida abraçada!
L’ equip de mestres
pilar.ferrer@escolajosepventallo.cat
silvia.delgado@escolajosepventallo.cat
(música nuria.rue@escolajosepventallo.cat / educació física aina.verge@escolajosepventallo.cat victor.rodriguez@escolajosepventallo.cat / castellà antonia.rodriguez@escolajosepventallo.cat / anglès marta.gimeno@escolajosepventallo.cat /e.especial imma.aymerich@escolajosepventallo.cat yolanda.depablo@escolajosepventallo.cat)
CATALÀ I CASTELLÀ
- Confeccionar un diari explicant què han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola.
Pels alumnes de primer es demana una frase senzilla amb separació de paraules, lletra de pal i ortografia natural (escriure tal com es pronuncia). Per l’alumnat de segon es demana una o més frases fent servir lletra lligada, els punts, les majúscules,etc.
- Considerem molt important que els nens i les nenes dediquin una estona diària a la lectura amb textos adient a la seva edat.
Llegir contes, llibres, notícies adients a la seva edat, etc…, demanar als infants que els hi expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canviïn algun personatge…Aquesta estona de lectura pot ser individual (llegir en silenci o llegir en veu alta), compartida (cadascú llegeix un tros o una pàgina) o potser és l’adult qui llegeix el conte a l’infant.
- Visualitzar pel·lícules i altres programes com:
Poden escriure una o dues frases explicant el que han vist o el què més els ha agradat.
- Fer treballs de cal·ligrafia (millor en un full de dues ratlles però si no teniu ho podeu fer en un full en blanc).
- Si teniu internet, fer activitats del Sebran’s ABC (es pot baixar gratuïtament o fer online),
http://www.text-lagalera.cat/interact/Tram1/llengua.html Primer
http://www.text-lagalera.cat/interact/Tram2/llengua.html Segon
http://www.xtec.cat/~jpotau1/troba/index.htm
https://www.symbaloo.com/mix/jocsdellenguainfantil?searched=true
Exercicis de Repàs
https://clic.xtec.cat/projects/pconsonants/jclic.js/index.html
Joc de lletres: https://www.dropbox.com/s/l579fx0wqo98m31/JOC%20LLETRES%20bloc.pdf
ANGLÈS
- Mirar i escoltar el conte THE VERY HUNGRY CATERPILLAR
- Fer activitats del conte (per segon) en aquesta pàgina.
- També si teniu impressora podeu buscar dibuixos de la història per pintar. Hi ha molt material a internet.
- Visitar aquesta pàgina i fer activitats de vocabulari ANIMALS FAMILY BODY FOOD WEATHER COLOURS NUMBERS HOUSE SCHOOL.
- Mirar episodis de les tres bessones in English.
MATEMÀTIQUES
- Fer una gràfica del temps. Diàriament fer un recull com fan a classe del temps que fa (sol, pluja, núvols, vent…), i en acabar dues setmanes, poden fer el recompte i una gràfica del temps que ha fet cada dia.
- Recull fotogràfic de formes geomètriques. Fer un recull d’imatges de diferents formes geomètriques que tingueu a l’abast de revistes, diaris i enganxar-les a un full segons la seva forma.
- És molt important diàriament facin SUMES I RESTES SENSE PORTAR pels nens/es de primer i SUMES (PORTANT-NE I SENSE PORTAR) i RESTES SENSE PORTAR pels nens/es de segon.
Si us atreviu podeu fer una MÀQUINA DE SUMAR.
Exercicis de Repàs
MEDI SOCIAL I NATURAL
Els virus
Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus?
https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/que-es-el-coronavirus/video/6021166/
- Veure documentals d’animals domèstics i salvatges, recordar la nostra visita al Can de Navàs i buscar a la seva pàgina web els animals que vam veure i tocar.
- Fer dibuixos d’animals a youtube hi han tutorials com aquest
- Fer un dibuix de la família i els nostres éssers estimats.
- Aprofitar qualsevol capsa de cartró per fer una maqueta d’una casa.( podeu fer servir els materials que tingueu a mà, paper, cartró, capses de productes, plastilina, fang, pedres, etc.
Els més atrevits poden fer una maqueta del seu carrer o del barri.
MÚSICA
- Podeu visitar el bloc de música de l’escola https://blocs.xtec.cat/ventallomusica/
- Aprendre cançons
https://youtu.be/K851gOYea1E La primavera.
https://youtu.be/Q_eLp_YQ14w Rock de les formigues.
- Repassar la cantata la clica ( proposta per 2n). Alguns alumnes ja tenen el dossier de la cantata.
https://youtu.be/yPX3faIArrM Cançons.
- Escoltar audicions /vídeos curiosos.
https://youtu.be/pvjCOqTJVKw Los instrumentos de cuerda frotada.
https://youtu.be/4NuuxWKD7N0 Conte musicat “El violí d’en Patrick”.
- Jocs rítmics amb gots.
https://www.youtube.com/watch?v=09Y5QrB2VwI
ART I EXPERIMENTACIÓ
- Jugar amb jocs de taula, puzzles, tangram, lego, robots, maquetes…
- Dinamiks ( experiments)
- Realitzar treballs plàstics amb diferents tècniques: dibuix, pintura ( llapis de colors, retoladors, tempera, acuarela, etc),, col.lage (retallar i enganxar), estampació, modelatge…
- Podem aprofitar els materials de rebuig per estimular la nostra imaginació i fer alguna escultura o estri.A internet hi han moltes idees per exemple https://www.pinterest.es/aarandabueno/manualidades-con-materiales-reciclables/
- Aprofitar les visites virtuals a museus que s’han obert al públic aquests dies.
EDUCACIÓ FÍSICA
- Fer un circuit amb materials que tingueu per casa.
- Jugar a les pel·lícules, a passar la corrent, a les estàtues, etc.
-
- Fer ioga per nens https://youtu.be/jMOZz7GHaog
- Preparar reptes per tota la família!
1r REPTE: intentar fer 5 tocs amb el peu amb una pilota (de tennis, de futbol, de voley…la que tinguis per casa).
(Si us animeu a fer alguna d’aquestes propostes us proposem que feu alguna foto o vídeo fent-la! ens encantarà poder veure la vostra imaginació!)
Les imatges o vídeos les podeu anar afegint a aquesta carpeta compartida. També podeu veure les fotos i vídeos que van penjant els vostres companys i companyes de l’escola! Només us demanem si us plau que sigueu responsables i no esborreu cap imatge ni vídeo que no sigui vostre, moltes gràcies i ànims!
SUPORT A LES TASQUES DE LA CASA
- Col·laborar en la neteja de la llar.
- Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar…
- Endreçar l’habitació.
- Parar taula i recollir-la.
- Plegar i classificar la roba…