ORIENTACIONS 1r i 2n (NOVETATS)

NOVETATS!!

(clica)

Benvolgudes  famílies!

Us fem arribar aquest full d’activitats per  a que els vostres fill i filles puguin anar fent durant el període de tancament de l’escola, us demanem la vostra col·laboració ja que hem de donar importància als hàbits d’estudi i treball diari.

Una manera de passar aquests dies a casa és establir una llista de rutines amb l’objectiu d’anar creant hàbits que ens ajudin a suportar aquest confinament derivat del Coronavirus. Per tant és important elaborar un horari setmanal amb les activitats i rutines que cal tenir en compte: temps per fer deures, per ballar i ferHabitación con muchos niños leyendo libros en la ilustración del piso vector gratuito esport, temps lliure, ajudar a les tasques de casa… igualment és molt important no deixar de banda aspectes com la higiene i vida saludable ni els horaris dels àpats.

Us donem les gràcies per la vostra implicació. Penseu que  tant l’equip directiu com els i les mestres de l’escola estem treballant per intentar adaptar-nos dins d’aquesta realitat que canvia constantment.

Una càlida abraçada!

L’ equip de mestres

pilar.ferrer@escolajosepventallo.cat

silvia.delgado@escolajosepventallo.cat

(música nuria.rue@escolajosepventallo.cat / educació física aina.verge@escolajosepventallo.cat victor.rodriguez@escolajosepventallo.cat / castellà antonia.rodriguez@escolajosepventallo.cat / anglès marta.gimeno@escolajosepventallo.cat /e.especial  imma.aymerich@escolajosepventallo.cat     yolanda.depablo@escolajosepventallo.cat)

 

CATALÀ I CASTELLÀ

  • Confeccionar un diari  explicant què han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges,  com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola.

Felices los niños lindos niños y niñas leen el libro vector gratuitoPels alumnes de primer es demana una frase senzilla amb separació de paraules, lletra de pal i ortografia natural (escriure tal com es pronuncia). Per l’alumnat de segon es demana una o més frases fent servir lletra lligada, els punts, les majúscules,etc.

  • Considerem molt important que els nens i les nenes dediquin una estona diària a la lectura amb textos adient a la seva edat.

Llegir contes, llibres, notícies adients a la seva edat, etc…,  demanar als infants que els hi expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canviïn algun personatge…Aquesta estona de lectura pot ser individual (llegir en silenci o llegir en veu alta), compartida (cadascú llegeix un tros o una pàgina) o potser és l’adult qui llegeix el conte a l’infant.

  • Visualitzar pel·lícules i altres programes com: 

          InfoK
          Una mà de contes

       Poden escriure una o dues frases explicant el que han vist o el què més els ha agradat.

  • Fer treballs de cal·ligrafia (millor en un full de dues ratlles però si no teniu ho podeu fer en un full en blanc).
  • Si teniu internet, fer activitats del Sebran’s ABC (es pot baixar gratuïtament o fer online),

http://www.text-lagalera.cat/interact/Tram1/llengua.html Primer

http://www.text-lagalera.cat/interact/Tram2/llengua.html Segon

http://www.xtec.cat/~jpotau1/troba/index.htm

https://www.symbaloo.com/mix/jocsdellenguainfantil?searched=true

Exercicis de Repàs

https://clic.xtec.cat/projects/pconsonants/jclic.js/index.html

https://llengua.gencat.cat/web/.content/documents/publicacions/viure_a_catalunya/vocabulari_en_imatges/arxius/Vocabulari_imatges_2016_web.pdf

Joc de lletres: https://www.dropbox.com/s/l579fx0wqo98m31/JOC%20LLETRES%20bloc.pdf

ANGLÈS

Diseño de pegatinas para inglés de palabra con niños felices vector gratuito

MATEMÀTIQUES

  • Fer una gràfica del temps. Diàriament fer un recull com fan a classe del temps que fa (sol, pluja, núvols, vent…), i en acabar  dues setmanes, poden fer el recompte i una gràfica del temps que ha fet cada dia.
  • Recull fotogràfic de formes geomètriques.  Fer un recull d’imatges de diferents formes geomètriques que tingueu a l’abast de revistes, diaris i enganxar-les a un full segons la seva forma.
  • És molt important diàriament facin SUMES I RESTES SENSE PORTAR pels nens/es de  primer i SUMES (PORTANT-NE I SENSE PORTAR) i RESTES SENSE PORTAR pels nens/es de segon.

Si us atreviu podeu fer una MÀQUINA DE SUMAR.

Exercicis de Repàs

Sumes fins al 10

Restes fins al 10

MEDI SOCIAL I NATURAL

Els virus

Chica y muchos virus en fondo blanco vector gratuito

Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus?

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/que-es-el-coronavirus/video/6021166/

  • Veure documentals d’animals domèstics i salvatges, recordar la nostra visita al Can de Navàs i buscar a la seva pàgina web els animals que vam veure i tocar.
  • Fer dibuixos d’animals a youtube hi han tutorials com aquest
  • Fer un dibuix de la família i els nostres éssers estimats.
  • Aprofitar qualsevol capsa de cartró per fer una maqueta d’una casa.( podeu fer servir els materials que tingueu a mà, paper, cartró, capses de productes, plastilina, fang, pedres, etc.

Els més atrevits poden fer una maqueta del seu carrer o del barri.

MÚSICA

https://youtu.be/K851gOYea1E La primavera.Niño feliz lee libros y escucha música Vector Premium

https://youtu.be/Q_eLp_YQ14w Rock de les formigues.

  • Repassar la cantata la clica ( proposta per 2n). Alguns alumnes ja tenen el dossier de la cantata.

https://youtu.be/yPX3faIArrM Cançons.

  • Escoltar audicions /vídeos curiosos.

https://youtu.be/pvjCOqTJVKw Los instrumentos de cuerda frotada.

https://youtu.be/4NuuxWKD7N0 Conte musicat “El violí d’en Patrick”.

  • Jocs rítmics amb gots.

https://youtu.be/Ep93SeXeRnM

https://www.youtube.com/watch?v=09Y5QrB2VwI

ART I EXPERIMENTACIÓ

Pequeños estudiantes haciendo experimento químico Vector Premium

  • Jugar amb jocs de taula, puzzles, tangram, lego, robots, maquetes…
  • Dinamiks ( experiments)
  • Realitzar treballs plàstics amb diferents tècniques: dibuix, pintura ( llapis de colors, retoladors, tempera, acuarela, etc),, col.lage (retallar i enganxar), estampació, modelatge…

EDUCACIÓ FÍSICA

  • Fer un circuit amb materials que tingueu per casa.
  • Jugar a les pel·lícules, a passar la corrent, a les estàtues, etc.Actividades de yoga para niños vector gratuito
  • Preparar reptes per tota la família!
    1r REPTE: intentar fer 5 tocs amb el peu amb una pilota (de tennis, de futbol, de voley…la que tinguis per casa).

(Si us animeu a fer alguna d’aquestes propostes us proposem que feu alguna foto o vídeo fent-la! ens encantarà poder veure la vostra imaginació!)

Les imatges o vídeos les podeu anar afegint a aquesta carpeta compartida. També podeu veure les fotos i vídeos que van penjant els vostres companys i companyes de l’escola! Només us demanem si us plau que sigueu responsables i no esborreu cap imatge ni vídeo que no sigui vostre, moltes gràcies i ànims!

 

SUPORT A LES TASQUES DE LA CASA

  • Col·laborar en la neteja de la llar.

Cartel de dibujos animados de niños ayudando a limpiar vector gratuito

  • Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar…
  • Endreçar l’habitació.
  • Parar taula i recollir-la.
  • Plegar i classificar la roba…