Manifest a favor de la democràcia

Els mestres i les mestres de les Escoles Públiques de Terrassa i Pobles que signem aquest manifest, sentim la necessitat de fer-vos arribar la nostra posició davant dels greus i excepcionals esdeveniments que estem vivint aquests dies al nostre país.

Considerem que s’estan vulnerant drets tan fonamentals com la llibertat d’expressió, el dret al diàleg, el dret a la dignitat, el dret a decidir, el dret de reunió i el dret a la intimitat, entre molts d’altres, i que entenem que poden afectar la convivència i el respecte als valors fonamentals de qualsevol societat democràtica.

Els Projectes Educatius dels Centres Educatius de Catalunya s’acullen als principis rectors del sistema educatiu: respecte dels drets i deures, transmissió i consolidació dels valors propis d’una societat democràtica, l’equitat com a garantia d’igualtats d’oportunitat i el foment de la pau i el respecte dels drets humans.

Per aquest motiu, des dels claustres manifestem que:

El diàleg i el consens són les vies imprescindibles per arribar a acords. Les mesures repressives, la por o la força no faciliten, en cap cas, la resolució de conflictes. Així és com es treballa a l’escola, donant exemple al moviment social viscut actualment.

El respecte per la democràcia ens porta a encoratjar el moviment social pacífic, i a continuar donant exemple de convivència, independentment de quina ideologia es defensi.

Només des de la llibertat i el respecte a les persones i a les idees és possible educar els nostres infants i joves per tal que esdevinguin ciutadans solidaris, respectuosos i compromesos amb els altres.

Claustre de mestres  de l’Escola Josep Ventalló i Vintró. Terrassa , 29 de setembre de 2017