Biblioteca escolar Joana Raspall

Visita la nostra web

La biblioteca escolar és un espai educatiu i dinàmic, un centre de recursos que conté documents en tota mena de suport per a l’aprenentatge, l’ensenyament i la recerca. És un servei per al desenvolupament del currículum i del projecte educatiu de centre, adreçat al professorat, a l’alumnat i a tota la comunitat educativa. La seva missió és facilitar l’accés i difondre els recursos d’informació, afavorint els processos de creació del coneixement.

La biblioteca escolar, com a espai i com a servei, té unes especificitats que fan que sigui un entorn de treball i de gaudi que afavoreixi l’autonomia, l’autoconfiança i la personalització de l’aprenentatge. Pot ser un recurs potent per a la inclusió de l’alumnat i un motor d’innovació en el centre educatiu. Esdevé un element clau per al desenvolupament de les competències bàsiques i l’alfabetització informacional i mediàtica (AMI).

La biblioteca escolar treballa en xarxa amb el seu entorn, estableix relacions amb altres centres educatius, biblioteca pública, Serveis educatius i altres organismes i entitats del barri o municipi.