L’ESCOLA

La nostra escola està situada a Sant Joan de Vilatorrada, a la comarca del Bages, a 3 Km. de Manresa, la capital de la comarca. És un centre d’educació infantil i primària de doble línia, amb un alumnat que supera per poc els 400 alumnes.

El camí proposat , sense oblidar aspectes que ja s’estan duent a terme i que ja funcionen, va encaminat a:

★ Millorar l’èxit escolar.

★La base de tot és una bona  comunicació, la qual ha de ser un camí d’anada i tornada per  tenir en compte totes les opinions. Volem que tots els membres de la comunitat educativa tinguin el sentiment de pertinença al col·lectiu i que ningú se’n senti exclòs.

★La planificació és essencial. Saber d’on partim, saber cap on volem anar, buscant solucions futures que estiguin al nostre abast i tenir clar de quins mitjans disposem, per donar la millor resposta d’acord als criteris pedagògics i organitzatius del centre.

★Apliquem una avaluació planificada, hem de ser conscients de portar a terme un procés d’ avaluació formativa i sumativa basada en la reflexió i que ens servirà com a motor de l’acció directiva, per anar avançant en el nostre full de ruta sense perdre de vista els nostres objectius.

Escola inclusiva, potenciant un ambient acollidor, afectiu i solidari on tot l’alumnat se senti atès i on es tinguin en compte les necessitats educatives i les diferents capacitats i ritmes d’aprenentatge.

★Pretenem que la nostra escola sigui emocionalment intel.ligent. Dotant  els   alumnes   d’estratègies relacionades amb la consciència emocional, la regulació de les emocions, l’autonomia personal, la competència social, i l’autoestima per la vida i el benestar.

Tecnologia a l’aula. Potenciem l’ús de les noves tecnologies en la vida diària dels alumnes, afavorint els treballs en grup, individuals, de recerca i produccions variades, com també per donar impuls al currículum digital mitjançant la robòtica i la programació informàtica.

La línia de l’escola és  treballar per facilitar el coneixement de les innovacions pedagògiques que ens ajudin a introduir estratègies metodològiques efectives, que repercuteixin en la bona formació integral dels nostres alumnes, mantenint un bon clima de convivència en el claustre, portant una gestió organitzada, acurada i actualitzada, tot afavorint una bona relació entre tots els membres de la comunitat escolar (personal docent i no docent), AMPA, altres centres escolars i institucions municipals.