Un xic d’història

L’origen de l’escola data del 1965 al carrer del Sol. Una escola molt petita que de seguida esdevé insuficient. L’any 1969 s’autoritza la construcció de quatre noves classes en el mateix lloc. Molt ràpidament es duplica el nombre d’habitants i es fa necessària la creació de més places escolars.

L’abril de 1972 s’aprova l’edificació d’un nou grup escolar, de vuit aules, al carrer Escoles. En el nou edifici s’hi van començar a impartir les classes al setembre de 1974  i va ser inaugurat oficialment a final de curs, el 23 de juny de 1975. Ben aviat torna a quedar petit i el 1978 s’hi fa una ampliació amb un edifici de 6 aules més, conegut com “L’Aulari”.

Durant uns anys es dóna la paradoxa que la mateixa escola té dos noms diferents: Joncadella, la part antiga al carrer del Sol i Mare de Déu del Carme, la part nova al carrer Escoles. El curs 1991-1992 s’unifica el nom del dos edificis i passa a dir-se oficialment Joncadella, nom primigeni arrelat al municipi i a la comarca.

Durant molts anys han estat dos edificis: l’Educació Primària al carrer  Escoles i  l’Educació Infantil al carrer del Sol.

L’any 2000 es va celebrar el 25è aniversari de l’escola Joncadella.

El setembre del 2010 s’estrena l’actual edifici: un únic espai per tota la comunitat educativa.