Bones Festes!

Des de l’Escola La Rabassa desitgem, amb tota la nostra força, l’arrelament profund a les nostres tradicions, el benestar de les vostres famílies, el creixement dels valors que acompanyen l’educació dels més petits, i que el caliu d’aquestes dates ompli el vostre esperit.

A la Rabassa caguem el Tió

Al llarg del dijous tot l’alumnat va fer cagar els tions de l’escola amb molta energia, ho van fer cantant ben fort la cançó i picant uns bons cops de bastó, si ho voleu veure només us cal clicar a la imatge:

 

Festival de Nadal

Aquest divendres al matí hem fet a la Rabassa el festival de Nadal. L’alumnat per cursos han preparat unes cançons amb la seva coreografia i les hem pogut veure al gimnàs de l’escola, les voleu veure també? Doncs cliqueu a la imatge següent, i us… Llegeix més»

Festival de La Marató 2025 – “Festa Major de Les Escoles”

Aquest curs, el festival solidari de La Marató va tenir un significat especial, vinculat al projecte interdisciplinari de centre “Cultura i tradicions catalanes”. Durant les setmanes prèvies, l’alumnat i el professorat van treballar intensament per preparar un conjunt d’actuacions inspirades en una autèntica “Festa Major de Les Escoles”, plena de color, música i tradició.

Enguany, gràcies a l’esforç i la col·laboració de l’AFA, vam comptar amb la gravació professional de l’acte per part de TV Borges, fet que ens va permetre captar i conservar un record de gran qualitat.

Ara, a través de la fotografia següent, podeu accedir a la gravació completa del festival, que ja hem penjat a la web.
Esperem que en gaudiu molt!

Volem aprofitar per felicitar i agrair el gran esforç de tot l’alumnat i del professorat, que van treballar amb entusiasme, creativitat i dedicació per fer d’aquest festival un esdeveniment únic i molt especial.

Descobrint Borges Blanques!

Divendres, l’alumnat de segon de primària ha viscut una aventura ben especial al pati de l’escola. En el marc del projecte sobre el nostre poble, Les Borges Blanques, els nens i nenes han participat en una activitat de recerca de pistes que els ha ajudat a conèixer millor alguns dels espais i elements més característics del municipi.

Per començar, els infants s’han organitzat per grups, i cada equip ha rebut una primera pista que els guiava cap a un racó diferent del pati. Allà, després d’observar, preguntar-se i cooperar, han trobat informació relacionada amb aspectes del poble: edificis, tradicions, espais emblemàtics i elements culturals que fan de Borges Blanques un lloc únic.

A cada nova pista, els grups havien de pensar, comentar i decidir plegats quina seria la següent parada. Ha estat una activitat dinàmica i engrescadora, on han posat en pràctica la cooperació, la lectura comprensiva, l’orientació i, sobretot, la curiositat per saber més sobre l’entorn que els envolta.

En acabar, tots els grups han compartit les seves descobertes i han posat en comú el que han après sobre el poble. Una manera lúdica, activa i plena de significat per acabar, entre tots i totes, el nostre projecte de Les Borges Blanques.

L’alumnat ha gaudit molt de l’experiència… i ja esperen quina serà la pròxima pista del nou projecte!