L’hora del conte a P3

Des del mes de març d’enguany, els alumnes més petits de l’escola ja estan preparats per sortir de la seva aula habitual i desplaçar-se a la biblioteca de l’escola.

El primer dia alguns nens i nenes no sabien exactament on anàvem, però de seguida es van adonar d’on érem. Vam tenir una conversa sobre què s’hi fa i per què serveix la biblioteca. Vam veure que era un espai on s’hi ha d’estar amb molta tranquil.litat i que cal fer silenci, ja que anem a mirar contes, potser a escoltar-ne algun… i fins i tot podem trobar-hi companys/es d’altres cursos llegint o treballant… Es van adonar també que als prestatges hi havia gomets de diferents colors, la qual cosa els va fer adonar que estaven molt ben ordenats i classificats per edats. De seguida van entendre quines eren les prestatgeries on ells i elles podien trobar els contes més bonics i adequats per passar una estona ben entretinguda.

Després d’aquest previ necessari, van triar un conte i el vam explicar. Seiem en semicercle i gaudim de la història.

Des d’aquell dia, cada divendres, després d’esmorzar i de fer una estona de pati, ens toca la nostra hora del conte; anem a la biblioteca. De cara a final de curs, farem titelles d’algun conte tradicional i intentarem “fer teatre”, és a dir, que ells i elles representin els personatges de la història.

Aquí teniu una petita mostra d’algunes audicions i representacions.