Hem acabat el 1r trimestre i aquests han sigut uns mesos d’adaptació per tots/es, per trobar la nostra ubicació dins la classe, per tornar a crear vincles i llaços amb els “nous companys/es” i amb els mestres,.. i a part de tot això veureu que hem fet moltíssimes coses més!
A continuació us deixo el recull de varies activitats realitzades (trobareu els enllaços dels àlbums sota de cada fotografia i allà us hi he deixat totes les fotos perquè així cadascú es descarregui les que més li agradin. Sempre he intentat que sortissin tots els nens/es però de vegades no m’ha sigut possible. Ho sento).
Espero que us agradin!
- PROJECTE DELS RINOCERONTS
– TRIA DEL NOM DE LA CLASSE:
Aquest projecte surt del tema d’aquest curs de l’escola: LA NATURA NO S’ATURA / EMERGÈNCIA CLIMÀTICA.
El primer que vam fer va ser parlar una mica d’aquest tema i vam decidir que seríem un animal en perill d’extinció. Per saber quins hi havia vam mirar vídeos, pàgines web, fotos, .. i en vam triar uns quants.
I tot seguit, vam procedir a fer les votacions. Fèiem una ronda i els animals que no obtenien cap vot els borràvem. I així successivament fins que només en vàren quedar 2 i, el més votat, va ser el rinoceront.
https://photos.app.goo.gl/osrdZaEqUv3C7qZq7
– DOCUMENTACIÓ I TREBALLS REALITZATS DES DE CASA
Algunes famílies van portar unes recerques d’informació super xules i molt ben realitzades i els nens/es van poder explicar i compartir la informació amb la resta de companys/es. Gràcies a tot el què vau dur va quedar un racó xulíssim i vam aprendre moltes coses. Moltíssimes gràcies per la vostra col·laboració!
https://photos.app.goo.gl/2kaBsR3ccZU5hGz38
– QUANT MESURAVA EL 1r RINOCERONT?
I com que en el lapbook de la lia hi havia una cinta mètrica..vam aprofitar per mesurar quant feia d’alt i de llarg el primer rinoceront i també la seva gran banya.
Vam marcar una ratlla en el terra i ens vam comparar amb nosaltres mateixos perquè així ho veiem més fàcilment. I vam descobrir que la banya feia gairebé igual que en Pavish i el rinoceront, de llarg, era com 4 nens/es!!
https://photos.app.goo.gl/ApGjA5GrTyUuVMVGA
– TREBALLEM EN GRUPS COOPERATIUS.
Per anar descobrint totes les característiques dels rinoceronts vam treballar en petits grups cooperatius. Vam fer 5 grups i cada un s’ocupava d’una espècie de rinoceront diferent: blanc, negre, indi, de Java i de Sumatra. Cada grup havia de buscar a la graella les mesures i paraules que li faltaven per completar les diferents característiques. Ho vam enganxar tot junt i així vam poder anar comparant les característiques de les diferents espècies.
https://photos.app.goo.gl/dx7DMKnGSb5upig97
I també vam fer un mapa per saber ubicar (una mica) a on viu cada espècie de rinoceront.
– MESUREM QUAN FAN ELS RINOCERONTS.
Com que les mesures dels rinoceronts són molt grans i si només les dèiem ens costava molt d’imaginar.. doncs vam anar a l’aula de psicomotricitat i cada grup cooperatiu va mesurar amb la cinta mètrica i va muntar amb els blocs tous la mesura del seu rinoceront.
Vam al·lucinar molt quan els vam veure i ens els vam poder imaginar. Són mooolt grans!!
https://photos.app.goo.gl/if93aGRsuLiyvUrk8
El pes, com que era molt complicat de comprovar, el vam comparar amb diferents vehicles.
– ENS MESUREM I PESEM.
I ja que havíem investigat i comprovat quant mesuraven i pesaven els rinoceronts.. també vam voler saber quan fèiem nosaltres! Així que ens vam mesurar d’alt, de llarg (en creu) i el pes.
https://photos.app.goo.gl/kqQXkuK7g6DZbAyR9
– COM NEIXEN ELS RINOCERONTS?
Per veure com naixien els rinoceronts vam veure aquests vídeos:
- Nacimiento de un rinoceronte:
https://youtu.be/SQc8etIv9E0?t=118
- Primer nacimiento rinoceronte indio en España
- Black Rhino Birth – Cincinnati Zoo
– PER QUÈ ELS RINOCERONTS ESTAN EN PERILL D’EXTINCIÓ?
- Perquè els caçadors furtius els maten per agafar les seves banyes ja que creuen que tenen poders curatius.
- Perquè la gent construeixen poblats en el seu hàbitat o el desforesten i després ells ja no poden desplaçar-se tranquil·lament per allà i els costa molt trobar menjar i aigua.
https://photos.app.goo.gl/vKtwEV6LC7vdHPbm6
- ANIVERSARIS 1r TRIMESTRE.
Aquest trimestre hem celebrat els aniversaris d’en Pavish, en Lluc i la Lia! I ens han convidat a uns esmorzars boníssims. Moltes gràcies!
https://photos.app.goo.gl/D7e4X6SchSW3XNBy7
- COMPOSICIONS PLÀSTICA, TRAÇ, ..
– FEM UN DIBUIX PEL PENJADOR: https://photos.app.goo.gl/xF5hFuJQNVkM3U4X8
– FEM TRAÇ: https://photos.app.goo.gl/Au4TDdBoMyXQ3tdT6
– COMPOSICIÓ DE LA TARDOR: https://photos.app.goo.gl/hZBPAvsmLGyGHZRj8
– COMPOSICIÓ DEL QUADRE “LA GERBE” DE MATISSE: https://photos.app.goo.gl/SySRpL5mfgKKRjrj8
– FEM UNA ESTRELLA DE NADAL AMB MATERIAL RECICLAT QUE BRILLA: https://photos.app.goo.gl/JzfuJMkMuucEkeHS8
– COMPARTIM AMB ELS NENS DE 1r. ENS AJUDEN A FER LA POSTAL: https://photos.app.goo.gl/BphdwjvieGEuE2hs9
- PSICOMOTRICITAT.
Cada dimecres al matí fem psicomotricitat. És una activitat que ens encanta i ens ho passem d’allò més bé. Les sessions sempre consten de 4 parts:
- Destrucció de la muralla per descarregar tensions.
- Pràctica lliure. Té com a objectiu promoure l’expressió de totes les possibilitats motrius, emocionals, cognitives i relacionals de l’infant.
- Recollir i relaxació per tal de baixar pulsacions.
- Representació del què més li ha agradat de la sessió. Es fa mitjançant el dibuix o amb les construccions i playmòbils. Aquest tipus d’activitats ajuden a passar del “plaer de fer” al “plaer de pensar”.
https://photos.app.goo.gl/tu1Wf4YEigaja3df8 (atenció que hi ha alguns vídeos!)
- ACTIVITATS DE LLENGUA, MATEMÀTIQUES I DIGITALS.
– RACONS MATEMÀTICS: https://photos.app.goo.gl/56USjaR9ofTGbvQd8
– RACONS DE LLENGUA: https://photos.app.goo.gl/a6T99BFCJuYE7uEv6
– JOC D’ENDEVINAR IMATGES: https://photos.app.goo.gl/SHHBrkiRi9kfzGVaA
– JUGUEM AMB ELS BEE-BOTS: https://photos.app.goo.gl/5ejqFRwgry9A17cWA
– PISSARRA DIGITAL: https://photos.app.goo.gl/2m8VUk3LJP5WtdS59
- ALTRES ACTIVITATS.
– DESCOBRIM ELS REFLEXES: Una tarda de sol, mentre miràvem contes, vam descobrir els reflexes. https://photos.app.goo.gl/ohWsJ3jhhX4wQX8SA
– DESCOBRIM EL TAURÓ PER DINS: En Pablo ens va portar un petit tauró que la seva mare o company/a de feina el van trobar dins d’un altre peix a la peixateria. Només hi trobareu 2 fotos: l’abans i el després, però és perquè veieu tot el què vam descobrir i trobar a dins. Pregunteu als nens/es que us ho expliquin perquè va ser molt emocionant! https://photos.app.goo.gl/9aQyMzpENPurffor7
– JOC LLIURE: https://photos.app.goo.gl/8jXXLS9Xuuh8PfgDA
– RELAXACIÓ: cada dia, entrant del pati, fem una estona de relaxació per baixar una mica les revolucions i poder fer alguna activitat més tranquils. https://photos.app.goo.gl/59Uohfrpr9QP55aE9
– TASTEM EL CODONY I EL CODONYAT: l’Iris ens va portar codonyat fet per la seva família i ens el va deixar tastar. Però abans vam tastar el codony, per veure si s’hi assemblava o no! (hi ha vídeos!) https://photos.app.goo.gl/FCRbDuFSJoPLEocn9
– ANEM A VEURE ELS CASTANYERS/ES: https://photos.app.goo.gl/eKSiiPLDUZcKtmY99
– ANEM A VEURE ELS TITELLES: EL RATOLÍ VIATGER: https://photos.app.goo.gl/rnfPTCYxTfAyu3MMA
– ANEM A BUSCAR EL TIÓ: https://photos.app.goo.gl/n9CtR3objSiDrVYx8
– VE EL PATGE REIAL: https://photos.app.goo.gl/3bUiknaAX7CSSrAp7
– CAGUEM EL TIÓ: L’últim dia d’escola vam fer cagar el tió, que el vam anar alimentant durant mooolts dies. I ens va cagar un estoig per portar l’esmorzar i una bossa. Vam estar molt contents! https://photos.app.goo.gl/7fq7CZ45V2CJbupT8
I fins aquí la documentació d’aquest 1r trimestre! Espero que gaudit amb les fotos i vídeos i us desitjo MOLT BONES FESTES DE NADAL!
Núria