TOTES LES FOTOS DEL 1r TRIMESTRE DE P5B, CLASSE DELS RINOCERONTS

Hem acabat el 1r trimestre i aquests han sigut uns mesos d’adaptació per tots/es, per trobar la nostra ubicació dins la classe, per tornar a crear vincles i llaços amb els “nous companys/es” i amb els mestres,.. i a part de tot això veureu que hem fet moltíssimes coses més!

A continuació us deixo el recull de varies activitats realitzades (trobareu els enllaços dels àlbums sota de cada fotografia i allà us hi he deixat totes les fotos perquè així cadascú es descarregui les que més li agradin. Sempre he intentat que sortissin tots els nens/es però de vegades no m’ha sigut possible. Ho sento).

Espero que us agradin!

  • PROJECTE DELS RINOCERONTS

– TRIA DEL NOM DE LA CLASSE:

Aquest projecte surt del tema d’aquest curs de l’escola:  LA NATURA NO S’ATURA / EMERGÈNCIA CLIMÀTICA. 

El primer que vam fer va ser parlar una mica d’aquest tema i vam decidir que seríem un animal en perill d’extinció. Per saber quins hi havia vam mirar vídeos, pàgines web, fotos, .. i en vam triar uns quants.

I tot seguit, vam procedir a fer les votacions. Fèiem una ronda i els animals que no obtenien cap vot els borràvem. I així successivament fins que només  en vàren quedar 2 i, el més votat, va ser el rinoceront.

https://photos.app.goo.gl/osrdZaEqUv3C7qZq7

– DOCUMENTACIÓ I TREBALLS REALITZATS DES DE CASA

Algunes famílies van portar unes recerques d’informació super xules i molt ben realitzades i els nens/es van poder explicar i compartir la informació amb la resta de companys/es. Gràcies a tot el què vau dur va quedar un racó xulíssim i vam aprendre moltes coses. Moltíssimes gràcies per la vostra col·laboració!

https://photos.app.goo.gl/2kaBsR3ccZU5hGz38

– QUANT MESURAVA EL 1r RINOCERONT?

I com que en el lapbook de la lia hi havia una cinta mètrica..vam aprofitar per mesurar  quant feia d’alt i de llarg el primer rinoceront i també la seva gran banya.

Vam marcar una ratlla en el terra i ens vam comparar amb nosaltres mateixos perquè així ho veiem més fàcilment. I vam descobrir que la banya feia gairebé igual que en Pavish i el rinoceront, de llarg, era com 4 nens/es!!

https://photos.app.goo.gl/ApGjA5GrTyUuVMVGA

– TREBALLEM EN GRUPS COOPERATIUS.

Per anar descobrint totes les característiques dels rinoceronts vam treballar en petits grups cooperatius. Vam fer 5 grups i cada un s’ocupava d’una espècie de rinoceront diferent: blanc, negre, indi, de Java i de Sumatra. Cada grup havia de buscar a la graella les mesures i paraules que li faltaven per completar les diferents característiques. Ho vam enganxar tot junt i així vam poder anar comparant les característiques de les diferents espècies.

https://photos.app.goo.gl/dx7DMKnGSb5upig97

I també vam fer un mapa per saber ubicar (una mica) a on viu cada espècie de rinoceront.

– MESUREM QUAN FAN ELS RINOCERONTS.

Com que les mesures dels rinoceronts són molt grans i si només les dèiem ens costava molt d’imaginar.. doncs vam anar a l’aula de psicomotricitat i cada grup cooperatiu va mesurar amb la cinta mètrica i va muntar amb els blocs tous la mesura del seu rinoceront.

Vam al·lucinar molt quan els vam veure i ens els vam poder imaginar. Són mooolt grans!!

https://photos.app.goo.gl/if93aGRsuLiyvUrk8

El pes, com que era molt complicat de comprovar, el vam comparar amb diferents vehicles.

– ENS MESUREM I PESEM.

I ja que havíem investigat i comprovat quant mesuraven i pesaven els rinoceronts.. també vam voler saber quan fèiem nosaltres! Així que ens vam mesurar d’alt, de llarg (en creu) i el pes.

https://photos.app.goo.gl/kqQXkuK7g6DZbAyR9

– COM NEIXEN ELS RINOCERONTS?

Per veure com naixien els rinoceronts vam veure aquests vídeos:

  • Nacimiento de un rinoceronte:

https://youtu.be/SQc8etIv9E0?t=118

  • Primer nacimiento rinoceronte indio en España

https://youtu.be/206wMPZh8KU

  • Black Rhino Birth – Cincinnati Zoo

https://youtu.be/nRhX8o0pU1c

– PER QUÈ ELS RINOCERONTS ESTAN EN PERILL D’EXTINCIÓ?

  1. Perquè els caçadors furtius els maten per agafar les seves banyes ja que creuen que tenen poders curatius.
  2. Perquè la gent construeixen poblats en el seu hàbitat o el desforesten i després ells ja no poden desplaçar-se tranquil·lament per allà i els costa molt trobar menjar i aigua.

https://photos.app.goo.gl/vKtwEV6LC7vdHPbm6

  • ANIVERSARIS 1r TRIMESTRE.

Aquest trimestre hem celebrat els aniversaris d’en Pavish, en Lluc i la Lia! I ens han convidat a uns esmorzars boníssims. Moltes gràcies!

https://photos.app.goo.gl/D7e4X6SchSW3XNBy7

  • COMPOSICIONS PLÀSTICA, TRAÇ, ..

– FEM UN DIBUIX PEL PENJADOR: https://photos.app.goo.gl/xF5hFuJQNVkM3U4X8

– FEM TRAÇ: https://photos.app.goo.gl/Au4TDdBoMyXQ3tdT6

– COMPOSICIÓ DE LA TARDOR: https://photos.app.goo.gl/hZBPAvsmLGyGHZRj8

– COMPOSICIÓ DEL QUADRE “LA GERBE” DE MATISSE: https://photos.app.goo.gl/SySRpL5mfgKKRjrj8

– FEM UNA ESTRELLA DE NADAL AMB MATERIAL RECICLAT QUE BRILLA: https://photos.app.goo.gl/JzfuJMkMuucEkeHS8

– COMPARTIM AMB ELS NENS DE 1r. ENS AJUDEN A FER LA POSTAL: https://photos.app.goo.gl/BphdwjvieGEuE2hs9

  • PSICOMOTRICITAT.

Cada dimecres al matí fem psicomotricitat. És una activitat que ens encanta i ens ho passem d’allò més bé. Les sessions sempre consten de 4 parts:

  1. Destrucció de la muralla per descarregar tensions.
  2. Pràctica lliure. Té com a objectiu promoure l’expressió de totes les possibilitats motrius, emocionals, cognitives i relacionals de l’infant.  
  3. Recollir i relaxació per tal de baixar pulsacions.
  4. Representació del què més li ha agradat de la sessió. Es fa mitjançant el dibuix o amb les construccions i playmòbils. Aquest tipus d’activitats ajuden a passar del “plaer de fer” al “plaer de pensar”.

https://photos.app.goo.gl/tu1Wf4YEigaja3df8 (atenció que hi ha alguns vídeos!)

  • ACTIVITATS DE LLENGUA, MATEMÀTIQUES I DIGITALS.

– RACONS MATEMÀTICS: https://photos.app.goo.gl/56USjaR9ofTGbvQd8

– RACONS DE LLENGUA: https://photos.app.goo.gl/a6T99BFCJuYE7uEv6

– JOC D’ENDEVINAR IMATGES: https://photos.app.goo.gl/SHHBrkiRi9kfzGVaA

– JUGUEM AMB ELS BEE-BOTS: https://photos.app.goo.gl/5ejqFRwgry9A17cWA

– PISSARRA DIGITAL: https://photos.app.goo.gl/2m8VUk3LJP5WtdS59

  • ALTRES ACTIVITATS.

– DESCOBRIM ELS REFLEXES: Una tarda de sol, mentre miràvem contes, vam descobrir els reflexes. https://photos.app.goo.gl/ohWsJ3jhhX4wQX8SA

– DESCOBRIM EL TAURÓ PER DINS: En Pablo ens va portar un petit tauró que la seva mare o company/a de feina el van trobar dins d’un altre peix a la peixateria. Només hi trobareu 2 fotos: l’abans i el després, però és perquè veieu tot el què vam descobrir i trobar a dins. Pregunteu als nens/es que us ho expliquin perquè va ser molt emocionant!   https://photos.app.goo.gl/9aQyMzpENPurffor7

– JOC LLIURE: https://photos.app.goo.gl/8jXXLS9Xuuh8PfgDA

– RELAXACIÓ: cada dia, entrant del pati, fem una estona de relaxació per baixar una mica les revolucions i poder fer alguna activitat més tranquils. https://photos.app.goo.gl/59Uohfrpr9QP55aE9

– TASTEM EL CODONY I EL CODONYAT: l’Iris ens va portar codonyat fet per la seva família i ens el va deixar tastar. Però abans vam tastar el codony, per veure si s’hi assemblava o no! (hi ha vídeos!) https://photos.app.goo.gl/FCRbDuFSJoPLEocn9

– ANEM A VEURE ELS CASTANYERS/ES: https://photos.app.goo.gl/eKSiiPLDUZcKtmY99

– ANEM A VEURE ELS TITELLES: EL RATOLÍ VIATGER: https://photos.app.goo.gl/rnfPTCYxTfAyu3MMA

– ANEM A BUSCAR EL TIÓ: https://photos.app.goo.gl/n9CtR3objSiDrVYx8

– VE EL PATGE REIAL: https://photos.app.goo.gl/3bUiknaAX7CSSrAp7

– CAGUEM EL TIÓ: L’últim dia d’escola vam fer cagar el tió, que el vam anar alimentant durant mooolts dies. I ens va cagar un estoig per portar l’esmorzar i una bossa. Vam estar molt contents! https://photos.app.goo.gl/7fq7CZ45V2CJbupT8

 

I fins aquí la documentació d’aquest 1r trimestre! Espero que gaudit amb les fotos i vídeos i us desitjo MOLT BONES FESTES DE NADAL! 

Núria

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>