Salut

MALALTIES

• L’alumnat que presenti símptomes de malaltia ha de romandre a casa per tal de rebre l’atenció necessària.
  • És molt important que l’escola tingui els telèfons actualitzats per tal de poder comunicar-se amb la família en cas de malaltia durant l’horari escolar.
  • Els nens o nenes amb febre, trastorns intestinals, fongs, conjuntivitis, polls…, no poden assistir a l’escola.
  • Les malalties cròniques que necessitin un tractament específic s’han de comunicar al/la mestre/a i a direcció.

MEDICAMENTS

• Com a norma, els/les mestres no estan autoritzats/des a subministrar medicaments.
  • Només en el cas de malaltia crònica i amb prescripció mèdica. En  aquest cas s’haurà d’informar a l’escola presentant la demanda del metge i signar una autorització a direcció junt amb el medicament i posologia.
  • Excepcionalment el Departament d’Ensenyament permet administrar antitèrmic paral·lelament a l’avís de la família si aquesta ho ha autoritzat prèviament.

ACCIDENTS ESCOLARS

• Quan un alumne/a pateix un accident lleu s’avisarà a la família i, si necessita atenció mèdica urgent es trucarà també al 112 que determinarà l’actuació més adient.
  • Un/a professor/a es farà càrrec del nen/a fins l’arribada d’un familiar.

HIGIÈNE

• És important que els nens i les nenes vinguin nets i polits i amb roba còmoda i adient per assistir a l’escola. Eviteu vestir als vostres fills i filles amb roba que no els hi permeti ser autònoms.
  • Educació Infantil els divendres portaran la bata i el got a casa per rentar.
  • Recordeu que tota la roba que porti a l’escola cal que estigui marcada amb el nom amb lletra majúscula. Especialment la jaqueta i abric que a part del nom cal que porti una cinta o goma d’uns 20 cm cosida o lligada per poder penjar al penjador.
  • Marcar la roba és molt important per evitar pèrdues ja sigui un alumne/a de P3 com de 6è.

VACUNACIONS

Informació del Departament de Salut relativa a l’administració de les vacunes als alumnes de 6è de l’escola segons el calendari de vacunes vigent.

Les vacunes que s’administren a 6è curs de primària són les següents:

–La vacuna contra el papil·lomavirus (VPH); s’administra en dues dosis i únicament a les noies.

–La vacuna contra l’hepatitis A (VHA); s’administra en dues  dosis.

–La vacuna contra la varicel·la (V); s’administra en dues dosis  als nois o noies que no hagin passat la malaltia ni hagin rebut la  vacuna. En cas que el vostre fill o filla estigui vacunat amb una dosi  se li’n administrarà la segona.

–La vacuna antimeninocòccia C conjugada (MC); s’administra una única dosis.

Per a més informació podeu consultar el Canal Salut del Departament de Salut (http://www20.gencat.cat/portal/site/canalsalut) o trucar al telèfon 061 del CatSalut Respon.