Programa de consum de fruita i llet

Consisteix en la distribució gratuïta de fruita i verdura fresca  a l’alumnat  de segon cicle d’educació infantil i de primària (infants de 3 a 12 anys) de centres educatius.

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es distribueix la fruita i verdura seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de producció i la qualitat.

La fruita es reparteix a l’escola entre els nens i les nenes a l’escola durant l’esmorzar o el berenar.

Els objectius són:

• Oferir fruita gratuïta en els esmorzars i berenars dins del centre escolar.
  • Informar sobre els beneficis de pujar el consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, trets, producció, estacionalitat, etc.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Es pretén amb això afavorir la salut dels infants i promoure el consum de fruites i verdures.

Aquest programa ofereix un seguit de tallers formatius referents al consum de fruita i verdura i els seus beneficis per la salut que promouen l’hàbit de menjar fruita.

El Programa de consum de llet a les escoles consisteix en oferir llet gratuïta en els esmorzars i/o berenars dins del centre escolar de segon cicle d’educació infantil i de primària (infants de 3 a 12 anys).

Durant el curs escolar, es lliuraran 10 racions de llet sencera UHT per nen/a, a raó d’una ració màxima de 210 g/nen/a.

La llet es reparteix a l’escola entre els nens i les nenes a l’escola durant l’esmorzar o el berenar.

Les escoles que participen desenvolupen activitats que promouen el consum de llet.

Els objectius són:

• Augmentar la sensibilització per una bona alimentaciói la transmissió de conductes d’hàbits saludables a través de la distribució de llet sencer UHT a l’alumnat.
  • Donar a conèixer el paper de la llet com a aliment important(o de consum diari) dins d’una alimentació variada i saludable, i de les seves propietats nutricionals.
  • Implicar tota la comunitat educativa (alumnat, docents i famílies), perquè els hàbits alimentaris adquirits en la infància són decisius en el comportament alimentari en l’edat adulta. Per això s’organitzaran xerrades de difusió en els centres educatius.

Tant el Programa de consum de fruites com el de consum de llet són una iniciativa de la Unió Europea amb l’acció conjunta dels departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament.