Projecte #aquiproubullying

PROJECTE #AQUIPROUBULLYING

Des del curs 2017-18 que la nostra escola participa al programa #aquiproubullying.

Aquest  programa posa a l’abast dels centres la formació, estratègies i recursos necessaris per elaborar un projecte de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament amb la participació de tota la comunitat escolar, especialment de l’alumnat qui actuarà com observador i agent actiu i compromès en la lluita contra l’assetjament alhora que adquireix les actituds i els valors propis de la competència social i ciutadana.

Actualment hi ha dues resolucions vinculades a aquest programa d’innovació pedagògica:

• RESOLUCIÓ ENS/793/2018, de 13 d’abril, per la qual es dona continuïtat al Programa d’innovació pedagògica #aquiproubullying de prevenció, detecció i intervenció enfront de l’assetjament entre iguals i s’obre convocatòria pública per a la selecció de centres educatius interessats a formar-ne part a partir del curs 2018-2019.
  • RESOLUCIÓ ENS/881/2017, de 10 d’abril, per la qual es crea el Programa d’innovació pedagògica #aquiproubullying de prevenció, detecció i intervenció enfront l’assetjament entre iguals i s’obre convocatòria pública per a la selecció de centres educatius interessats a formar-ne part.

Els objectius de programa són:

• Implicar la comunitat escolar davant els casos d’assetjament.
  • Potenciar el compromís actiu de l’alumnat en la prevenció i detecció dels casos d’assetjament.
  • Fomentar la gestió positiva dels conflictes.
  • Contribuir al desenvolupament personal i social de l’alumnat.

Aquí teniu un vídeo on s’explica el programa:

Com a centre, els curs 2018-19 vam anar a la formació i els curs passat vam implementar el projecte a les aules. És un projecte adreçat als/les alumnes de CS que té com a objectiu final formar als/les alumnes de 6è per a formar part dels EQUIPS X LA CONVIVÈNCIA.

Aquests equips tenen la missió de vigilar els patis per tal de prevenir, detectar i actuar davant casos d’assetjament.

La valoració del curs passat ha estat molt bona tant per tant dels/les mestres com dels/les alumnes

Aquí us deixem una mostra de la tasca que van fer.