4t: Trobada de corals

Bones,

us deixo els àudios i les partitures de les cançons comunes de la Trobada de Corals.

Audio-Lordinador-veu-i-piano

Cant-Trobada-Primaria-veu

Singing-all-together_partitura-veu

Partitura-Lordinador-veu-i-piano

L’àudio del Singing all together no el puc penjar ja que “pesa” massa. L’haureu de buscar a la xarxa.

ESCOLA TANCADA COM A MESURA EXCEPCIONAL

L’Escola romandrà tancada des del divendres 13 de març fins el divendres 27 de març, ambdós inclosos, com a mesura excepcional per contenció de l’epidèmia.


Queda anul·lada la sessió de PORTES OBERTES, prevista per divendres 13/03/2020 i la REUNIÓ INFORMATIVA, prevista per dimecres, 18/03/2020
Podeu descarregar el tríptic informatiu d’Educació infantil AQUÍ.  En cas de dubtes sobre l’escola o el procés de preinscripció feu-nos un mail a info@escolafarigola.cat.

CLASSROOM NEWS

The children in the 4th class have new pen-pal friends from Opole (Poland).
We enjoy writing letters to them and are waiting with excitement for their answer.
We are very glad to have new friends in Poland and want to know more things about their culture, traditions and their way of life.

Compostador

sessió 1 21-1-2020
En la primera sessió del treball del compostador, vam realitzar uns tallers per introduir el tema del cicle de compostatge. Vam treballar de manera autònoma, seguint unes instruccions, diferents aspectes relacionats amb el compostatge: les diferències entre la sorra i el compost, el tipus de residus orgànics que s’hi poden tirar, les eines necessàries i els animals descomponedors.
També, vam obrir el compostador per observar en quin estat estava i aprendre com s’ha de mantenir. Vam elaborar una graella de seguiment perquè cada setmana poguéssim anotar el què anirem fent: remenar, tirar matèria orgànica seca o humida, regar, registrar la temperatura i observacions.

Compostador 5è

Sessió 2 4-3-2020
En la segona sessió hem realitzat 4 experiments per investigar quant tarda a descompondre’s la matèria orgànica. En el primer experiment hem enterrat diferents materials, que al cap d’un mes desenterrarem, per observar si la natura té mecanismes per descompondre’ls tots. En el segon experiment hem fet servir plàtan, llevat i aigua, per saber si hi ha microorganismes que descomponen la matèria orgànica. En el tercer, hem simulat un compostador amb dues ampolles d’aigua i matèria orgànica, per observar les fases del compostatge. En l’últim experiment, hem posat diferents materials en malles de plàstic, per observar la velocitat en què es descompon la matèria orgànica dins el compostador.
Estem impacients per veure els resultats i canvis que es van produint.

Compostador 5è.

Visita de les àvies

Acabem el teball de la història amb una visita molt especial. Dues àvies que ens van venir a explicar coses molt interessants sobre la guerra civil i sobretot la postguerra. Els i les alumnes, vam poder fer un munt de preguntes i vam poder confirmar com de dura va ser aquella època.

Postguerra CS

Carnestoltes

Setmana de Carnestoltes amb consignes, dijous llarder, judici del Carnestoltes i rua reivindicativa. Us en deixem unes fotos.

Carnestoles 5è

FARIGOLA’S NEWS

Hello everybody! The students of 5th and 6th grade are reporters, and they want to tell you the latest news. Here you have the video with information about news around the world, news about culture, sports, they also tell you the latest news abount economy and of course the weather!

Cicle inicial queda finalista en el concurs “El menjar no es llença”

Enguany el cicle inicial hem realitzat un projecte sobre l’alimentació saludable. A partir d’un taller sobre el malbaratament alimentari, se’ns va presentar la oportunitat de participar en un concurs literari i artístic sobre aquest tema. Vam presentar quatre propostes i dues han estat seleccionades com a finalistes. Sabem que aquestes històries sortiran publicades en un llibre i caldrà esperar a l’abril que ens convoquin per a la festa final.

Arribar fins aquí, per nosaltres ja ha estat un premi!!!

C.I. Malbaratament alimentari

ASSOCIACIÓ SOCOLOCOS

Hola som els alumnes de 6è i us anem a informar sobre la nostra associació que fem a l’assignatura d’Emprenedoria.
La nostra associació es diu socoLocos. Què fa la nostra associació? La nostra associació és una associació sense ànims de lucre. Sense ànims de lucre vol dir que tots els diners que recollim és pels refugiats i camadoca. Ara us explicarem què és camadoca i els refugiats.
Que son els refugiats? Els refugiats son gent que marxa obligadament del seu país per guerres,el canvi climàtic, etc. Camadoca és un centre de recuperació d’animals.

Que farem per aconseguir diners?Per aconseguir diners farem un esdeveniment que estem pensant, això serà obert al públic. De moment tenim data: serà el 15 de maig, divendres al vespre.
Us seguirem informant del lloc, hora i sobretot en què consistirà el nostre esdeveniment. On trobareu informació? aquí al bloc, però també estem dissenyant uns díptics informatius i més endavant trobareu cartells pel poble. Segurament també escriurem un article a la revista de Seva.

Us animem a participar!!!!!

Us informa l’Alejandra i la Nora.

GIMCANA DE LES MESURES!

Els alumnes de 6è tenien un repte, superar la gimcana de les mesures per equips!
En què consistia aquesta gimcana? Seguint les instruccions d’un “Google Sites” havien d’anar completant diferents proves fent un seguit de mesures, utilitzant diferents instruments i aparells. Han mesurat la longitud, la superfície, el pes, el temps, el volum, la capacitat…

Han hagut de rumiar molt, treballar en equip, però sobretot els ha agradat l’experiència i s’han divertit!

Aquí us deixem algunes fotos de la gimcana i l’enllaç per si a casa voleu rumiar també.

http://Gimcana De Les Mesures

Gimcana de les mesures, entra i pensa!

Emprenadoria

FASE 0. PREPAREM-NOS PER EMPRENDRE

El que vam fer inicialment va ser preparar als alumnes per emprendre. Els alumnes van començar per conèixer millor què vol dir ser emprenedor o emprenedora i quines habilitats es necessiten per poder emprendre. Vam veure vídeos de gent emprenedora i en vam poder fer la reflexió que no tothom té les mateixes habilitats i que junts som més poderosos. Cada alumne va dibuixar la seva ma i en cadascun dels dits en va anotar les seves habilitats i característiques útils per la cooperativa. Cada alumne va explicar les seves qualitats als altres i de les mans en vam fer un mural.
Sin título

FASE 1. CREEM LA COOPERATIVA

A continuació vam aprendre què volia dir una cooperativa i vam explicar les diferències amb altres tipus d’empresa. Els alumnes van votar que volien ser una cooperativa: tothom farà la mateixa aportació de diners, la feina es farà entre tots i totes i els vots de les decisions de les assemblees valdran per tothom igual.

Una cooperativa desenvolupa la seva activitat dividida en diferents tasques i per al seu funcionament cal organitzar el treball en departaments i designar els responsables i els seus càrrecs representatius. L’elecció de càrrecs és un bon moment per reflexionar sobre les capacitats que es necessiten per exercir les tasques i les responsabilitats que hi estan vinculades. Vam començar per formar un equip directiu amb els càrrecs de: presidència, secretaria, tresoreria i vicepresidències. Els candidats van preparar i presentar la seva candidatura a la resta de sòcis i sòcies. Les candidatures van quedar de la següent manera:
Presidenta: Judit
Vicepresidenta: Gil
Secretaria: Ivet
Vicesecretari: Mateo
Tresorer: Bernat
Vicetresorera: Mariona
EMPRENADORIA ED 5è

Ens va venir a visitar la Núria del centre de Camadoca, un centre a on es realitzen tasques de conservació de la fauna autòctona dels nostres rius i boscos. És a on realitzarem el donatiu dels diners recaptats de la cooperativa. La Núria ens va explicar el què fan al centre i ens va donar l’oportunitat d’apadrinar a un dels seus animals el qual alliberarem el dia de la visita al centre.
Sin título

Per la constitució de la cooperativa vam haver de preparar tot un seguit de documents: l’acta de constitució (informació bàsica de la cooperativa), la fitxa de registre de socis i sòcies (dades personals i aportació de capital inicial, votat per els socis i sòcies de 4€) i els estatuts de la cooperativa.

FASE 2. DISSENYEM LA IMATGE

Entre tots vam decidir que el nom de la cooperativa serà CreatiKids. Per crear un bon logo i crear una bona imatge, la Núria Busquets i la Bea Corts ens van donar consells sobre què s’ha de tenir en compte a l’hora d’elaborar-lo. Ens van parlar de colors, formes i ens van ensenyar exemples de marques conegudes.
Logos EMPRENADORIA 5è

Ens van proposar crear el logo amb el programa Canva. Tots els logos van quedar genials.
Logos EMPRENADORIA 5è

El més votat per els socis i sòcies com a logo de la cooperativa va ser:Logos EMPRENADORIA 5è

Amic invisible

L’últim dia del primer trimestre ens ho hem passat pipa!!! Primer hem anat a veure els pastorets dels mestres, no són professionals, però s’hi fan molt i nosaltres ens portem molt bé. Després, hem anat a cantar la nostra cançó versionada de la Rosalia (Millonaria) a l’estil Nadal i hem escoltat els poemes dels altres cursos. L’haviem d’anar a cantar a CI, però ha tingut tan èxit i nosaltres estàvem tan emocionats i emocionades de com ens ha quedat, que l’hem cantada a tots els cursos. I… com no, hem acabat el dia amb l’esperat amic invisible. Tots els regals estaven fets amb molt il·lusió, ens han agradat tots! Bon Nadal!

Amic invisible 5è

Cantada pel poble

Amb el Nadal ben a prop, el dia 12 de desembre, els i les alumnes de CS vam anar a cantar pel poble: al mercat, a la llar d’infants, a l’ajuntament i a tres establiments. A tot arreu ens van tractar molt i molt bé i ens va encantar cantar per tots ells. Al principi ens feia una mica de vergonya, però de seguida ens vam deixar anar i fins i tot, per iniciativa pròpia, vam anar a la parada d’autobús per cantar-li a la gent que s’estava esperant. Vam passar un matí ben bonic.

Cantada pel poble CS

Fraccions d’un nombre

Durant el primer trimestre hem treballat les fraccions. Per acabar d’entendre les fraccions d’un nombre i perquè fos més atrectiu per l’alumnat, vam treballar-ho per parelles utilitzant material manipulatiu. Una vegada acabada l’activitat, cada parella va explicar a la resta de la classe com ho havia fet. Va ser divertit!!!

Fraccions 5è