DIA DE LA DONA 2022

Aquest any hem fet un treball sobre el dia de la dona. El tema que hem treballat ha estat les professions de les dones.

A través d’una enquesta que hem contestat tots els/les alumnes de cicle superior, hem recollit tots els oficis de les nostres besàvies, àvies, mares i nosaltres les nenes. Després de recollir les respostes hem classificat totes les professions en categories: neteja, perruqueres, administratives, mestresses de casa, botigueres, pagesia, modistes, educació, sanitat,… En total ens han sortit 16 categories. A continuació ens hem repartit les generacions per classes.

6èA ha recollit totes les dades de les besàvies i ha elaborat un gràfic de barres. 6èB ha treballat amb les dades de les nostres àvies i també ha fet un gràfic de barres. 5è A ha fet la gràfica dels oficis de les nostres mares i 5èB ha fet un gràfic de sectors amb les professions que hem triat les alumnes de cicle superior per a quan siguem grans.

Hem anat calculant els tants per cent dels oficis per tal de poder fer l’estudi comparatiu i hem anat veient coses interessants. Per exemple hem constatat que cada vegada baixa el tant per cent de dones que són mestresses de casa, de fet, nosaltres les nenes ja no n’hi ha cap que ho hagi triat. Amb la pagesia passa el mateix, disminueix moltíssim al llarg de les generacions. També hem vist que moltes de nosaltres ens volem dedicar al sector de l’educació i l’art, aquestes dades han anat en augment a mesura que han passat els anys.

En fi, ha estat un estudi interessant. En aquestes fotos podeu veure com ha quedat tot representat.

Clica l’enllaç per a veure el que hem fet!  DIA DE LA DONA 2022

Nenes de cicle superior.