MÀSTER CLASS D’ESCACS A LA NOSTRA ESCOLA!!

Avui, 27-10-2016, a l’Escola Els Quatre Vents hem viscut una de les activitats que a totes les persones que formem aquest cole ens ha robat un somriure d’alegria. Els mestres i, sobretot, els nens i les nenes han pogut gaudir d’una experiència que mai oblidaran.

Avui ha vingut a la nostra escola a fer-nos una xarrada i una classe magistral Pau Hill, jugador d’escacs i President del Club d’Escacs Vilafranca. Ha fet dues classes, una a cicle superior i l’altra a cicle mitjà + 4 nens de cicle inicial.
Pau com a introducció ha fet preguntes als alumnes per fer-se una idea de nivell que tenien els nens i les nenes, quedant-se molt sorprès per les preguntes i respostes que li feien. Tot seguit els alumnes de cada cicle han jugat 34 partides a la vegada a dintre del gimnàs mentre el Pau els anava observant i ajudant quan calia.

El dia que vam començar a engrescar-nos amb el projecte dels Escacs a l’Escola mai imaginàvem que després de poc més d’un any aquest projecte seria un dels pilars de la nostra ensenyança. Tot el que puguem explicar en aquest escrit és poc per a expressar el que les cares dels nens i nenes mostraven durant la classe magistral. Els seus rostres reflexaven concentració a la vegada que felicitat. Poder presenciar com més de 60 alumnes al mateix temps jugaven a escacs en silenci, concentrats i respectant el company durant gairebé una hora, és un fet que paga tot l’esforç que fem per dur a terme aquest projecte.

En definitiva, aquesta iniciativa que va tenir la nostra companya Anna (mestra en pràctiques) ha sigut una de les vivències que donen un toc distintiu a la nostra escola. No hi ha maneres bones o dolentes d’ensenyar, però si que hi ha maneres divertides o avorrides de fer-ho. Avui hem comprovat que quan aprenen divertint-se tot és més fàcil.

Per acabar com una imatge val més que mil paraules, si cliqueu a sobre de la foto podreu veure totes les imatges d’aquesta activitat. A més teniu un vídeo on podeu observar i escoltar el que significa pels nens jugar a escacs.