Trets d’identitat

La nostra escola es defineix amb les característiques següents:

Pública: Oberta a tothom i respectuosa amb les diverses maneres de pensar.

Integradora: Vetlla perquè tots l’alumnat tingui les mateixes oportunitats i no hi hagi discriminació per raó de sexe, econòmica, social o cultural.

Catalana: La llengua catalana és la llengua vehicular a l’escola. L’ensenyament, per tant, es fa en català. S’assegura, també, l’ensenyament de la llengua castellana seguint la normativa del Departament d’Educació.

L’escola assegura un tractament no discriminatori de les dues llengües i tendeix a normalitzar l’ús del català a l’escola com a llengua de comunicació tant a les activitats lectives com a les extraescolars i participatives. Entenem que el coneixement de la llengua és una garantia bàsica de cohesió social en el nostre país, i especialment en el nostre municipi. La concreció del tractament de les llengües es desenvolupa al Projecte Lingüístic.

Contempla l’educació com a procés integral de l’alumne: La nostra escola té com a objectiu educar els infants en la solidaritat, la convivència democràtica i el respecte als drets i llibertats fonamentals per aconseguir persones responsables.

Pluralista, laica i democràtica: L’escola és ideològicament pluralista. Això significa respecte envers totes les ideologies i creences intentant donar al nen les informacions tan objectivament com es pugui perquè progressivament es formi els propis criteris i analitzant la realitat, pugui prendre decisions responsables i, alhora, rebutjant i qüestionant actituds i comportaments intolerants i discriminatoris amb els i les altres.

Participativa i cooperadora: Potenciem un règim participatiu en tots els àmbits de la comunitat educativa, cooperant en totes aquelles activitats plantejades: festes, biblioteca municipal, consell comarcal, mancomunitat ….

Fomenta l’esperit solidari i intercultural: Eduquem per a la solidaritat i la cooperació, per aprendre a conviure en la diversitat, oberts tant a les cultures més properes que conviuen en l’àmbit del poble, la comarca i el país com a les cultures en general. Eduquem en els valors i habilitats socials.

Coeducativa: Entenem la coeducació com una forma educativa que fomenta la igualtat sense cap mena de discriminació per raó de sexe ni d’orientació sexual.

Línia Metodològica: Concebem l’educació com un procés integral, que es  desenvolupa tenint en compte les dimensions individuals i socials de l’Infant, que cerca el desenvolupament i perfeccionament de les seves capacitats físiques, intel·lectuals, socials i afectives.

Pretenem que l’aprenentatge sigui globalitzador i significatiu, per tal que permeti la creativitat de l’alumnat. Impulsem l’aprenentatge en la cooperació.

Els aprenentatges escolars no són només un fi en sí mateixos, sinó que també, han d’integrar una dimensió pràctica que comuniqui la utilitat  funcional d’allò que aprenen. És a dir, ensenyant el alumne a ser competent.

Educació personalitzada: Adeqüem els aprenentatges a la diversitat de l’alumnat respectant el ritme evolutiu i les seves capacitats, desenvolupant el tractament de la diversitat , els reforços, els racons, els grups flexibles, les adaptacions personalitzades i, si s’escau, amb programacions d’acollida a alumnes nouvinguts.

Educació per al futur: Som una escola que ajuda els infants a convertir-se progressivament en ciutadans del món, mantenint les seves arrels, tot continuant jugant un paper actiu en la vida del propi país i de la pròpia comunitat local amb una perspectiva universal.

Sensibilització vers el medi ambient i el territori: Respectem l’entorn natural i cultural del  territori més immediat dels alumnes,  alhora que s’estimula el coneixement de l’àmbit global del planeta.