Durant aquest trimestre hem fet diverses propostes de pensament computacional (amb dispositius i sense), per anar coneixent diferents robots, practicar la direccionalitat i la resolució de problemes.
A I3 ens hem iniciat en el pensament computacional a través de la reproducció de patrons amb diferents materials (policubs, taps, ossets, pius, anelles, etc.) també hem utilitzat jocs com “Towering Beads” que consisteix a identificar les peces i reproduir la imatge tal com s’indica.
A I4 hem començat coneixent el ratolí de Code&Go que ens ensenyava anar endavant, endarrere i girar segons els colors dels seus botons. Hem treballat la direccionalitat de manera vivencial, on un infant es convertia en robot i l’altre li havia de donar instruccions per darrere fins a arribar al pastís. Després hem practicat el vocabulari de tardor amb el Blue Bot i hem acabat el trimestre utilitzant l’abella Bee Bot per parelles, on un membre de la parella feia la seqüència del camí i l’altre li donava les ordres al robot.
A I5 hem fet propostes amb tota la classe i propostes barrejant els dos grups d’I5 vam començar el trimestre amb el ratolí de Code&Go que ja havíem conegut el curs passat, recordant les fletxes de direccionalitat, preparant el taulell per reproduir els reptes i després donar les ordres corresponent perquè el ratolí trobés el formatge.
Posteriorment, hem conegut el Blue Bot, tot relacionant les imatges de vocabulari de la tardor amb la paraula corresponent, primer buscàvem al taulell la paraula i en acabat pensàvem el camí que havia de fer per arribar de la imatge a la paraula.
Gaudim molt pensant les ordres per dirigir als robots!!

