TENIM NOM (I5)!

Benvinguts i benvingudes a I5!

Hem començat el nou curs amb molta emoció. Ens hem trobat amb la necessitat de dir-nos amb algun nom que ens representi i ens cohesioni. Durant molts dies anem anotant a la pissarra els noms que se’ns acudeixen. Aprofitem per treballar l’escriptura i els inicis de la lectura, ja que anem escrivint i desxifrant els sons de cada fonema i anem repassant cada paraula que escrivim.

De sobte, a l’aula, sorgeix un nom inesperat i divertit: Nui. Tot va passar en una conversa matemàtica quan el Biel va voler dir el nom del número 9 i li va sortir: Nui. Ell, juntament amb la resta de companys i companyes, vam riure i ens va semblar molt divertit per posar-ho a la llista de possibles noms per l’aula.

Aquesta llista va augmentat i menguant, ja que descartem alguns noms que ja han posat altres anys a l’escola i els que pertanyen a la mateixa família, com per exemple: animals, ja que englobava els tigres, lleons i cocodrils. Quan en tenim 7 i sembla que ja no tenim cap altra proposta, decidim votar. Ho fem amb pintura i les nostres mans.

Després fem el comptatge entre tots i totes i escrivim la grafia dels números. Per acabar d’entendre la votació i el comptatge, repartim peces de construcció i per parelles les col·loquen en el nom que correspon la quantitat.

Ja tenim nom! Som la classe dels NUIS!

Quina emoció! El nom de la nostra classe és inventat, a les hores cal pensar quina identitat li donarem: com és, què fa, que li agrada… Posem al seu abast un recull divers de contes i àlbums il·lustrats que motivin als i les alumnes a pensar en com s’imaginen que és un Nui. Ara mateix estem pensant i reflexionant per parelles, tot seguit, estem fent un dibuix i escrivint algunes característiques. Estan sortint idees molt originals, tenim nuis que són meitats d’animals, que estimen i els hi agrada molt la festa, valentes i fortes, erugues que volen, tenen sabates i viuen a la lluna, balenes que condueixen motos i estan enfadades amb tanta brutícia al mar… com veieu idees variades i creatives!

Continuem imaginant… Fins aviat!

Per veure un recull d’imatges, cliqueu AQUÍ.