TALLER DE DANSA DE LA POLINÈSIA (I5)

Aquest dimarts passat vam poder gaudir d’un taller molt i molt especial en relació amb el nostre investiguem sobre l’illa de Rapa Nui. Vam agafar l’autobús de bon matí per anar a l’escola de dansa Neitz, de Can Boada, per realitzar un taller de danses polinèsies.

Només entrar a l’escola de dansa ens va rebre la Núria, la ballarina de danses poloneses i directora de l’escola, ens va donar la benvinguda amb un collaret hawaià per cadascú. Ens fixem en la seva vestimenta i recordem com vestien tradicionalment els Rapa Nuis. Seguidament, ens va explicar que ballaríem una dansa Polinèsia, en concret d’una illa amiga de Rapa Nui: Hawaii. Ens va projectar un vídeo de la pel·lícula Lilo&Stitch on ballen la cançó que parla de Kalakaua, una flor molt especial per Hawaii, ja que és preciosa i resisteix a qualsevol adversitat. Tot seguit, ens va convidar a ballar-la. Ens va ensenyar els passos de ball de mica en mica i el seu significat. Per exemple formàvem una flor juntat les puntes dels nostres dits.

Per acabar,  va explicar que totes les danses polinèsies tenen una història, parlen d’esdeveniments, elements naturals i valors de l’illa. Per tant, les danses i cançons ens narren històries pròpies de l’illa. Ens proposa crear la nostra dansa. Pensem entre tots i totes elements naturals i els assignem un moviment. Per exemple, l’estrella la fem formant un triangle amb les mans, o el vent aixecant els braços i movent-los d’un costat a un altre.

Ens acomiadem de la Núria i la seva bonica escola de ball. Gràcies Núria ara entenem una mica més la cultura  polinèsa. Marxem amb ritme cap al parc a esmorzar i jugar una estona. Fins que agafem l’autobús per tornar a l’escola.

Aloha!

Si voleu veure com ballen els vostres fills i filles cliqueu AQUÍ.