SORTIM A l’ENTORN I EL FEM ENTRAR A L’AULA (I4)

A la nostra primera sortida vam anar al camp a agafar pals per decorar i realitzar l’activitat que anomenem acollida d’identitats. I a la següent, vam anar al bosc i vam agafar tot allò que ens va cridar l’atenció. Una vegada a l’aula, vam classificar tot el que teníem en una caixa: pals, aglans, escorça, closques de cargols, pinyes senceres i pinyes rosegades.

Dies després, vam recordar els noms de cada un dels elements i en gran grup, vam relacionar els cartells amb els noms amb cada un d’ells. Aleshores va arribar el moment de fer una proposta individual. Cada infant tenia una foto de la caixa i els cartells que calia enganxar per retolar cada element. Ara bé, cadascú ho va fer esfroçant-se fins on podia; alguns recordaven quin era el nom de l’element del bosc i jo els donava el cartell per enganxar, d’altres anaven directament a la caixa amb els seus cartells a la mà per organitzar-los, d’altres només necessitaven anar a mirar a la caixa com s’escrivia i després a la taula escollien el rètol, els més experts, s’atrevien a fer hipòtesis tot seguint la seva intuició i aplicant estratègies que han anat adquirint sobre l’escriptura (si és una paraula curta o llarga, si comença amb la lletra que coneixen pel nom d’algun company o companya…). Cal destacar, però que en tots els casos, compartir amb els altres infants el procés va ser molt important.

Si voleu veure algunes fotos de la sortida i de la proposta de treball cliqueu AQUÍ.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>