INVESTIGUEM ON VIUEN ELS LLOPS (I3)

El primer dia que vam sortir a conèixer l’entorn proper, vam caminar entre el bosc i el camp del costat de l’escola. Quan ens vam asseure a esmorzar, alguns nens i nenes van començar a dir que podia venir un llop, alguns hi estaven d’acord i d’altres, no.

Aquí va néixer la nostra primera investigació.

Una vegada a l’aula, vam formular la pregunta: On viuen els llops?

Aleshores, ens vam adonar que dubtàvem entre quatre llocs: la muntanya, el bosc, la muntanya nevada i el camp del costat de l’escola i vam decidir escriure, entre tots, una carta a un expert o experta que pogués solucionar-nos el nostre dubte. I finalment, el passat divendres vam rebre la seva resposta; diu que ens acompanyarà a la sortida pel bosc de la setmana vinent i ens resoldrà el nostre dubte. Estem ben emocionats perquè arribi el dia!

Paral·lelament, anem gaudint d’una exposició de llibres de llops a les lleixes de l’aula. Hi tenim àlbums il·lustrats de la nostra biblioteca d’aula, de les d’I4 i d’I5 i de la Xarxa de Biblioteques de Terrassa.

Tenir l’exposició ens ha donat peu a converses com aquesta:

Infant: MªAngels, fixa’t que en aquest llibre hi ha un llop.

Es refereix al llibre “Hola, doctor” de Michaël Escoffier i Matthieu Maudet.

Tutora: Sí?

Infant: Sí, es menja el doctor.

Tutora: I tu creus que l’hauríem de posat a l’exposició?

Infant: Sí.

Al cap d’una estona de seguir mirant els llibres…

Infant: I saps que en aquest surt un dinosaure?

Tutora: Sí, però l’exposició és de llibres de llops, no?

Infant: Doncs hem de buscar el de la caputxeta!