EL MELIC DEL MÓN (I5)

Durant aquests dies els nens i nenes d’I5 de la classe dels Nuis hem estat investigant com podem fer la representació de l’illa de Rapa Nui, tradicionalment coneguda com “El Melic del Món”, a la porta de la nostra aula.

Els infants van pensar que ho podrien representar amb sorra, paper pintat o suro. Però, quin material pesarà menys i, per tant, serà més idoni per penjar a la porta i que no caigui? Pesem amb la balança els materials i les anous, practiquem les aproximacions, sumem i restem per arribar a equilibrar la balança. Ens adonem que el suro i el paper pesen menys. Decidim pintar amb pintura i tallar el suro abans de fer-li la forma circular i penjar-ho.

Tot seguit preparem l’aula amb diversos espais:

  • Pintura amb pinzells naturals per simular l’herba de l’illa.
  • Espai de tall de suro per esmicolar.
  • Experimentació amb sorra màgica per deixar volar la imaginació.
  • Dibuix lliure de cercles, com la forma del melic del món.
  • Grafismes amb seriacions com els dibuixos que es troben a l’illa.
  • Confecció d’un Moai pla on decidim posar les preguntes que estem pensant amb les famílies.

El resultat el veurem penjat a la porta de l’aula l’I5, però realment el que ens interessa de tot plegat és l’aprenentatge que realitzen els nens i les nenes durant tot el procés. Ja que és aquí on ells i elles es fan preguntes, cerquen informació, experimenten, coneixen altres punts de vista i els contrasten, reflexionen, practiquen habilitats motrius, utilitzen estratègies per resoldre… Juguen!

“El joc és la forma més elevada d’investigació” Albert Einstein.

“Tots els aprenentatges més importants de la vida es fan jugant” Francesco Tonucci.

Voleu veure com aprenen durant el procés? A continuació trobareu algunes fotografies i un vídeo a l’aula. Llestos per gaudir de l’aprenentatge dels Nuis?

Per veure algunes imatges, cliqueu AQUÍ.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>