DISTRIBUCIÓ DE L’AULA (5è)

Famílies,

Durant el primer trimestre vam pensar molt sobre com distribuir i decorar la nostra classe i van passar processos molt interessants que us volem compartir.

Vam començar per fer una proposta de distribució del mobiliari de la classe. Per grups vam presentar les diferents propostes i vam consensuar quina d’elles seria la millor. La sorpresa va venir quan la proposta triada no era ni factible ni pràctica, ja que les taules i les cadires no hi cabien bé i a més a més, la distribució no era gens eficient per la circulació de les persones de l’aula.

Parem i veiem quines coses no hem tingut en compte a l’hora de fer les nostres propostes.

  • Hauríem d’haver pensat en les mides de la classe i la mida dels mobles.
  • Hem de saber de quan espai lliure disposem per poder posar les taules i les cadires.


Ens posem a treballar i comencem a mesurar la classe i els mobles. Entendre i aprendre a calcular els conceptes de perímetre i àrea ens ajudarà a resoldre el problema de distribució. 

Saber com fer mesures precises i utilitzar les unitats de manera correcta és una habilitat important en matemàtiques i altres disciplines científiques que ens serveix per aconseguir el nostre objectiu. Anotar les mesures de l’espai de l’aula i dels mobles de la classe i organitzar tots els càlculs que hem fet, fa que puguem endreçar les dades i a comprendre els conceptes de llargada, amplada, alçada i fondària ajudant-nos a poder resoldre el problema de distribució que ens va aparèixer a l’inici.

A l’hora de fer els càlculs de les àrees, apareixen els conceptes de metre quadrat (m2) i centímetre quadrat (Cm2). Llavors fem representacions gràfiques i numèriques per què ens ajuda a calcular, a comprovar i a entendre  millor els resultats obtinguts. Les comparem amb la representació del perímetre per entendre millor la diferència entre àrees i perímetres.

Al comprovar els càlculs observem que el resultat dels càlculs i el resultat de la representació gràfica, tot i no ser iguals, són resultats aproximats. Això ens fa donar-nos compte de que qualsevol petita imprecisió en la mesura, pot fer variar el resultat final. Per tant, comprovem que vam cometre una errada a l’hora de mesurar algunes longituds.

Un cop ja  hem practicat i millorat les nostres habilitats de mesura, i hem comprès i ens hem familiaritzat amb els conceptes d’àrea i de perímetre, fem uns últims càlculs que ens ajudaran a saber de quina manera podem organitzar les taules i els mobles a la classe per tal de que sigui una distribució efectiva i pràctica.

La numeració i el càlcul són habilitats matemàtiques fonamentals que es desenvolupen i consoliden a primària. Aquestes habilitats són essencials per al desenvolupament general dels nens i les nenes i juguen un paper crucial en la seva capacitat per entendre i utilitzar les matemàtiques en la vida diària.

Per veure algunes imatges, cliqueu AQUÍ.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>