CRAM (P3)

El passat 19 de maig vam anar de sortida al CRAM. Fa un parell de mesos que va sorgir a l’aula un interès especial per les tortugues. De seguida vam començar a investigar i respondre a preguntes que teníem.

La sortida al CRAM va ser fantàstica. En arribar allà, vam esmorzar a la platja de davant. Bufava el vent i feia un plugim especial, però vam gaudir d’una estona de joc lliure amb pales i cubells d’escola. Alguns nens i nenes es van treure sabates i mitjons. Quin plaer poder estar descalç i caminar i córrer per la platja!

Arribats al CRAM, l’Oriol (un monitor) ens va portar a una sala amb una pantalla on va poder projectar unes imatges i va explicar-nos una història ben especial sobre unes tortugues. Seguidament, vam iniciar un joc. Havíem de buscar una tortuga pel centre de recuperació. Vam voltar per uns passadissos i sales i …allà la vam trobar! Tenia uns plàstics i una xarxa a la boca i aleta. L’Oriol ens va indicar quins eren els passos a fer per tal de curar-la i fer la seva recuperació per tal de tornar-la al mar.

Tots/es vam participar i col·laborar en la intervenció: trucar al 112, treure els plàstics i xarxa amb unes pinces, tirar-li aigua a la seva closca, donar-li agua amb una xeringa, treure-li sang per analitzar-la i saber què li passava…Una experiència molt enriquidora!

Més tard, vam visitar les piscines on es troben les tortugues marines en recuperació. A través d’uns vidres, l’Oriol ens va explicar algunes de les seves característiques, el seu nom, anys…

Cap al migdia vam acabar l’activitat al CRAM i amb autocar vam anar al Parc Nou del Prat de Llobregat. Allà vam poder dinar en unes taules de picnic i jugar i córrer lliurement pel bosc del parc. Vam arribar emocionats/es a l’escola i amb ganes d’explicar la nostra sortida a les famílies.

Podeu veure les imatges AQUÍ.

Noelia i Marta