COSMOCAIXA (I4)

El passat dimecres 3 d’abril, la classe dels gats i les gates (I4) vam marxar d’excursió al Museu de la Ciència CosmoCaixa, a Barcelona.

En quant vam arribar allà, de seguida ens van rebre per fer una activitat al Planetari Bombolla. Abans de començar, vam simular que ens convertíem en astronautes, ens vam posar el casc i el vestit, i caminant com ho fan ells i elles a l’espai, ens van endinsar en un món fosc, amb planetes, estrelles, satèl·lits… Semblava que estaven dins de l’espai, com si fossin vertaders astronautes. Molt atents i bocabadats, vam escoltar l’explicació de la monitora sobre com és i com es mou la Terra, com veiem la Lluna i com va canviant les seves fases… Amb una maqueta Sol-Terra-Lluna vam fer nous descobriments sobre aquests astres. Després vam entrar en una bombolla gegant per observar el cel nocturn i diürn i aprendre més sobre la Lluna i les seves fases. També vam descobrir algunes de les constel·lacions més importants que podem trobar al cel.

Després d’esmorzar vam poder fer una petita visita guiada per l’exposició temporal de dinosaures de la Patagònia (Argentina). Vam descobrir molts esquelets de diferents dinosaures i ens van explicar com eren, que menjaven, com eren les seves dents, com neixen, on han trobat aquests ossos… Va ser molt interessant veure com eren de grans alguns d’ells i ens van sorgir moltes preguntes relacionades amb aquesta temàtica!

Finalment, abans d’anar a dinar, vam voltar pel Museu, parant més atenció a l’espai del Bosc inundat, que és on més ganes teníem d’anar i el que més ens va cridar l’atenció quan estaven allà. És un petit bosc, que representa la selva amazònica, un ric i fràgil ecosistema ple d’autèntics tresos mediambientals. Allà vam descobrir i observar molt peixos diferents, ocells, insectes, rèptils…

Va ser un dia ple d’emocions i de nous descobriments, que ens ajudaran a continuar endavant amb la nostra investigació i que també ens van obrir un ventall molt gran de nous coneixements i aprenentatges sobre altres temàtiques relacionades amb la ciència i la natura. Un espai on explorar, descobrir i observar per enriquir els nostres aprenentatges i alhora gaudir de la ciència.

Cliqueu AQUÍ per veure més fotos.