Educació Especial

Benvolgudes famílies!

Som l’Estrella Esturgó, en Lluís Garcia i la Jessica Pérez, mestres d’Educació Especial de l’escola Can Llong.

Després d’aquestes merescudes vacances, alumnat, famílies i mestres tornem amb les piles ben carregades. Com a equip docent, els nostres esforços aniran adreçats a fer front als reptes educatius que ens plantegem.

Des d’Educació Especial, la inclusió i la cohesió social suposen els principis que fonamenten la nostra intervenció pedagògica, amb l’objectiu de garantir la inclusió educativa de tot l’alumnat, respectant-ne la seva diversitat.

Cal una visió oberta i flexible de l’aprenentatge que ofereixi l’oportunitat perquè tothom descobreixi el seu potencial per a un futur sostenible i una vida amb dignitat (UNESCO, 2015). L’escola que defensem és aquella on poden aprendre junts alumnes diferents, una escola que no exclou ningú, on la diversitat és la normalitat.

Partint d’aquesta base, els especialistes d’Educació Especial ens adaptem als diversos ritmes i nivells d’aprenentatge, partint de les capacitats dels nens i de les nenes, per tal d’ajudar-los a que vagin adquirint el màxim de les competències necessàries, encara que sigui a un ritme més lent. A més, de forma coordinada amb els mestres-tutors (i el suport d’altres professionals), creem plans personals i individualitzats que donin resposta a cadascú dels nostres alumnes, afavorint-ne una progressiva evolució. Concretament, algunes estratègies que portem a terme són:

  • Plantejament d’objectius educatius adequats a les diferents capacitats.
  • Flexibilització del temps per a la realització d’activitats.
  • Reducció de la quantitat d’exercicis.
  • Selecció de continguts i/o activitats específiques.
  • Recolzament de certs continguts amb activitats complementàries…

Per assolir aquest objectiu, donem suport educatiu a l’alumnat amb necessitats educatives especials i a l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge en general, intentant fer els màxims suports possibles dins de l’aula ordinària amb la presència de dos mestres a l’aula (docència compartida). En moments puntuals, però, atendrem aquests alumnes a l’aula d’educació especial en grup reduït, sempre que les seves necessitats o el nivell de complexitat curricular ho requereixin.

Si alumnat, família i escola actuem conjuntament i de forma complementària, farem dels nens i de les nenes d’avui en dia, ciutadans competents en el futur.

Bon inici de curs a tothom!