Diagnosi

Per elaborar l’Estratègia Digital hem partit d’una diagnosi a la que han participat tots els membres de la Comunitat Educativa que ens ha permès identificar el punt en el qual ens trobem a la nostra escola i elaborar totes les actuacions que permetran avançar en el seu desenvolupament.

Les eines que s’han fet servir per elaborar la diagnosi han sigut:

Eina Selfie: una eina creada per la Comissió Europea, per ajudar als centres educatius a fer una diagnosi del seu grau d’implementació de les tecnologies digitals. Adreçat a mestres i alumnat de 6è

Enquesta adreçada al personal docent per analitzar de forma global la Cultura Digital al centre, alumnat i mestres.

Enquesta adreçada a famílies per analitzar la seva visió sobre la Cultura Digital del centre.

Un cop analitzada la informació podem destacar punts forts com per exemple el disposar al centre d’una bona infrastructura i un equipament suficient per iniciar el desplegament de la EDC, d’un claustre amb bon domini de la tecnologia en l’elaboració de tasques diàries, disposar de families coneixedores de les eines digitals que fem servir en el dia a dia al centre tant de comunicació família-escola com de treball dels seus fills/es i un alumnat amb un alt grau de satisfacció i receptivitat per a la realització d’activitats fent servir tecnologies segons les seves necessitats.

D’altra banda caldrà treballar per millorar aspectes com fins ara la poca promoció de la cultura de comunicació i col·laboració per compartir experiències digitals fora del centre, millorar l’experiència en l’ús d’entorns d’aprenentatge per part del professorat, donar a conèixer a les famílies nous recursos digitals per ajudar als seus fills/es en tasques escolars i promoure entre l’alumnat l’ús no lúdic de la tecnologia a la llar, centrant-se en fer-la servir com a suport a la seva formació.

A partir d’aquesta diagnosi estem elaborant el desplegament de l’Estratègia Digital del nostre centre. La Comissió Digital de Centre treballarà els punts febles detectats i vetllarà per mantenir els punts forts recollits a la documentació.