LEXCIT

LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. La clau de LECXIT està en treballar de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i a la implicació de l’entorn dels nens i nenes que participen en el programa. El projecte es va iniciar el curs 2011-2012 i aquest curs es duu a terme en més de 200 Punts LECXIT d’arreu de Catalunya, entre ells, la nostra escola.

Els voluntaris i voluntàries, acompanyen alguns dels infants de 4t curs en la lectura amb una tutoria individual per setmana. També és clau la participació de les escoles, amb les quals es creen ponts pedagògics, i de les famílies, que disposen de material de suport per incentivar la lectura a casa. El projecte estableix vincles amb entitats de l’entorn de l’escola, com entitats culturals i socials, biblioteques o mitjans de comunicació locals, per fer el teixit local partícip d’aquest procés.