Preinscripció curs 2024-25

Us informem que properament s’inicia el període de preinscripció a l’etapa d’Educació Infantil (3-6 anys) i a l’etapa d’Educació Primària.

Aquest tràmit s’ha de fer per internet en els següents enllaços:

• Educació Infantil (3-6 anys) infants nascuts l’any 2021 i infants que actualment cursen I3 i I4 però volen canviar de centre
  • Educació Primària infants que el curs 2024-2025 han de cursar algun nivell d’educació primària i volen canviar de centre

Període de presentació de sol·licituds: del 6 al 20 de març

Codi del nostre centre: 17002491 Escola Josep Barceló i Matas

8M- Dia de la dona

Un any més hem volgut transmetre als infants la importància d’aquest dia i d’aquesta lluita que seguim dia a dia. Ho vam treballar a través de contes i a primària vam parlar de dones inventores i vam llegir un manifest a plaça Nova.

Llegeix més»

Anem tots al teatre!

Els nens i nenes de l’escola van gaudir del teatre gràcies a la campanya que organitza l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Palafrugell.
D’aquesta manera els infants s’acosten més a les arts escèniques a partir de diferents disciplines artístiques.
Les diferents obres que hem assistit han sigut… Llegeix més»

Excursió al Cosmocaixa!

Els nens i nenes de cicle mitjà i cicle superior hem anat d’excursió al Cosmocaixa a Barcelona. Ha sigut molt interessant, hem visitat el planetari, el bosc inundat, hem fet el taller Jurassic Camp i hem experimentat pel museu. Hem après moltes coses noves i… Llegeix més»

Carnaval al Barceló!

Durant la setmana passada a l’escola vam gaudir de les consignes que els reis i reines Carnestoltes ens van llegir. Vam omplir l’escola de disbauxa i gresca. Us deixem un petit recull de fotos d’aquests dies!

Consignes de Carnestoltes

Comença la setmana de Carnaval i, a l’escola, podràs venir vestit i guarnit tal com el Rei Carnestoltes ens ha manat. Si no recordes bé les consignes, aquí les tens perquè no te n’oblidis i així passem una setmana d’allò més divertida!

Els infants de 6è hem treballat amb LightNet

Els infants de 6è hem col•laborat amb una investigació científica, estudiant un nou material capaç de capturar el diòxid de carboni: el LightNet. Així doncs, hem hagut de posar en joc diferents variables, tot repartint el material per diferents punts de l’escola: espais interiors i exteriors, amb presència i absència de sol directe. El material l’hem hagut de pesar i posar el resultat en un full de dades per comprovar si anava capturant diòxid de carboni. Finalment, hem creat i analitzat gràfics amb els resultats i hem enviat les conclusions a l’equip d’investigadors.

Estem molt contents i contentes d’haver pogut col•laborar amb l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) per ajudar a trobar un material que intenti reduir el CO2, per tal d’intentar combatre el canvi climàtic.

Pel·lícula Campeones

Els nenes i nenes de cicle superior de Palafrugell van poder gaudir de la visualització de la pel·lícula Campeones al Teatre Municipal de Palafrugell. És una pel·lícula molt interessant per treballar valors i la discapacitat intel·lectual. Una proposta molt encertada!

Exposició “Recuperem les Torretes”

Els infants de Cicle Mitjà i Cicle Superior de l’escola hem assistit a l’exposició “Recuperem les Torretes” al Museu del Suro de Palafrugell.

La Sandra i l’Eva ens han explicat que juntament amb l’Abel van formar un equip per recuperar aquest patrimoni històric i amb el voluntariatde la comunitat palafrugellenca han pogut netejar, recaptar firmes i aconseguir que l’Ajuntament de Palafrugell accedeixi per mantenir aquest patrimoni cultural municipal.

Creiem que activitats d’aquest tipus són les que uneixen persones i de les que ens sentim orgullosos de fer. Però no ens equivoquem, no s’ha d’arribar a aquests extrems. Cal preservar l’entorn i tenir cura del territori sempre.

Us encoratgem a què ens ajudeu a fer-ho.

Bones festes a tothom!

Després d’un trimestre, ja ha arribat el Nadal. Hem treballat de valent durant aquests mesos i marxem de vacances. Ens tornem a veure al gener, amb les bateries ben carregades (i la panxa plena de torrons). Des de l’escola, us volem desitjar bones vacances, bon Nadal i bon any nou.

Cantada de Nadal

Us fem saber que el vídeo de la cantada de Nadal ja està disponible en el nostre canal. Vam cantar tota l’escola al TMP el passat dia 12 de desembre i, al final, també vàrem sortejar les paneres amb productes que diversos comerços del poble ens van obsequiar. Volem, per tant, fer arribar el nostre agraïment a tothom la seva col·laboració i als diferents comerços que han contribuït a les dues paneres de Nadal.