CAPOEIRA A L’ESCOLA

El divendres 19 de març els alumnes de cinquè vam realitzar un taller de Capoeira a l’escola.

L’expert i professional es deia “Cacao”. Aquest és el seu nom artístic.

Primer ens va explicar una mica d’història de la capoeira: com va sorgir dels esclaus africans i després es va desenvolupar al Brasil.

Després vam fer un escalfament i vam practicar individualment, en parelles o grups diferents habilitats gimnàstiques amb puntades de peu a l’aire: fent la roda sense mans, tombarelles, amb girs…, També vam practicar com caure sense fer-nos mal, com esquivar als altres seguint el ritme i amb molta coordinació!

Ens va parlar dels valors de la Capoeira: no hi ha contacte per no fer-nos mal, els companys i companyes que la practiquen s’han d’ajudar per superar-se; cal esforç i entrenament per millorar, el respecte als altres és fonamental.

Per acabar ens vam posar en rotllana, vam cantar i seguir el ritme d’una cançó tradicional acompanyada del so d’un instrument de corda que es diu BERIMBAU i per parelles sortíem a practicar tot el que havíem après.

Ens va sorprendre i agradar la capoeira a l’escola!!!

GISELA, MARC I SOFIA.