EL LLIBRE DELS 50 ANYS D’ESCOLA

FEM UN VERKAMI PER A FINANÇAR L’EDICIÓ DEL LLIBRE COMMEMORATIU  DELS 50 ANYS DE L’ESCOLA

QUI SOM?

Som l’escola Artur Martorell, amb 50 anys d’història. I per això estem de festa!  Hem preparat un seguit d’actes que anem  fent al llarg del curs escolar.

Al setembre de l’any 1969 es va crear l’escola per part de la Institució Cultural del CIC de Barcelona impulsada per un grup de mestres badalonins vinculats als grups de renovació pedagògica existents, amb el convenciment de recuperar una escola vinculada a la tradició pedagògica catalana.
Així va néixer l’escola Artur Martorell que es definia com una escola activa, catalana, democràtica i oberta a tothom a partir d’un sistema de quota indicativa.

Més endavant el claustre es va desvincular del CIC i es va constituir en cooperativa de mestres sense renunciar a cap dels seus principis i mantenint-se en els mateixos edificis dins de la propietat de Can Solei.

L’escola va formar part del Col·lectiu d’Escoles per l’Escola Pública Catalana (CEPEPC), integrat per tots aquells centres que creien en una escola pública catalana, gratuïta i de qualitat, a la que totes les famílies amb fills amb edat escolar hi poguessin optar.

Després de moltes reunions de pares, mares i mestres, assemblees, manifestacions i trobades amb la Generalitat, al gener de l’any 1986 l’escola va entrar a formar part de la Xarxa d’Escoles Públiques Catalanes.

Ara tenim un preciós edifici dins els parc de Can Solei – Ca l’Arnús. Un autèntic pulmó ciutadà

La nostra escola és com un petit poble dins la  ciutat, tenim fins i tot una Festa Major que enguany celebrarem el 3 d’abril, amb el Drac Flaix, gegants, capgrossos i els balls preparats per tots els infants de l’escola.

Com a comunitat estem molt feliços!  Fem 50 anys i estem de festa!

Per aquest  motiu hem preparat un seguit d’actes que anirem fent al llarg del curs escolar i que difonem a través de la nostra pàgina web.

L’últim dels actes de celebració de l’aniversari, el divendres 19 de juny,  serà un gran sopar i la presentació del  llibre elaborat col·lectivament i que vol ser una mirada al passat, un testimoni del present i un plantejament de futur.

A l’Artur Martorell les emocions són part integral de l’aprenentatge amb una atenció individualitzada, on aprenem fent, pensant i comunicant.

I són aquestes emocions les que compartirem gràcies a aquest llibre commemoratiu.

A QUÈ DESTINAREM LES VOSTRES APORTACIONS?

El nostre repte, com a comunitat educativa, és aconseguir l’autofinançament del llibre que consisteix en l’edició de mil exemplars, el que compren l’edició, la impressió, Verkami i recompenses.

QUÈ BUSCA AQUESTA CAMPANYA ?

Aquesta és una campanya de micromecenatge que pretén aconseguir el suport econòmic per l’edició i publicació del llibre 50 ANYS DE L’ESCOLA ARTUR MARTORELL

L’objectiu és  confegir un relat dels que ha estat la nostra escola,  gràcies  als records de moltes de les persones que foment i  han format part de la nostra comunitat educativa: famílies, alumnes, mestres…

La publicació és resultat d’una ingent  tasca col·laborativa  i està farcida dels articles que han elaborat tots ells i elles i ens acosta als trets identitaris, allò que defineix l’Artur Martorell.

Infants, famílies i mestres, d’ahir i d’avui,  són els protagonistes que parlen en primera persona de la seva experiència.

CALENDARI

• Inici de  les aportacions
  • Dilluns 1 de juny acabem el termini per aconseguir el nostre objectiu.
  • Al llarg del mes de juny  hi haurà la impressió del llibre.
  • Estarà enllestit el 19 de juny de 2020.
  • Lliurarem el llibre i la recompensa en el sopar de comiat que està prevista  per a aquesta data. Serà una gran festa !