BEQUES ALUMNES AMB NECESSITATS ESPECÍFIQUES DE SUPORT EDUCATIU

El Ministeri d’Educació i Formació Professional ha convocat ajuts individualitzats per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu per al curs 2020-2021:

• Ajuts directes per a alumnes (inclosos els que tenen TDAH i TEA) que necessiten suports determinats i atencions educatives específiques derivades d’una discapacitat o d’un trastorn greu de la conducta, durant tota l’escolarització o només durant un període.
  • Subsidis per a necessitats educatives especials derivades d’una discapacitat o un trastorn greu de la conducta per a famílies nombroses.
  • Ajuts per a programes específics complementaris a l’educació reglada per a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu associat a altes capacitats intel·lectuals.

Requisits generals:

Alumnes amb necessitats educatives especials associades a discapacitat o trastorn greu de conducta (inclosos els alumnes afectats de TDAH) o trastorn de l’espectre autista:

• Acreditar la necessitat específica de suport educatiu mitjançant un dels certificats següents:
  1. Certificat d’un equip de valoració i orientació d’un centre base de l’Institut de Majors i de Serveis Socials o de l’òrgan corresponent de la comunitat autònoma.
  2. Certificat d’un equip d’orientació educativa i psicopedagògica o del departament d’orientació dependents de l’administració educativa corresponent.
  3. Certificat de discapacitat.
  • Haver complert els dos anys d’edat el 31 de desembre de 2019
  • Estar escolaritzat en un centre d’educació especial, en una unitat d’educació especial d’un centre ordinari o en un centre ordinari que escolaritzi alumnes amb necessitats educatives especials.
  • Cursar educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, cicles formatius de grau mitjà o superior, ensenyaments artístics professionals, formació professional bàsica o programes de formació per a la transició a la vida adulta.
  • Per obtenir el subsidi, a més, cal ser membre de família nombrosa a data 31 de desembre de 2019.

Podeu obtenir tota la informació a http://ensenyament.gencat.cat/ca/serveis-tramits/beques/ a l’apartat “ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu”

Alumnes amb necessitat específica de suport educatiu associada a altes capacitats intel·lectuals:

• Acreditar la necessitat mitjançant un certificat d’un equip d’orientació educativa i psicopedagògica o del departament d’orientació dependent de l’administració educativa corresponent.
  • Haver complert els sis anys d’edat el 31 de desembre de 2020.
  • Cursar educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, cicles formatius de grau mitjà o superior, o ensenyaments artístics professionals.

Requisits econòmics

Els ingressos de la unitat familiar dels alumnes sol·licitants no han de superar els següents llindars de renda familiar:

Famílies de dos membres: 19.444 €
Famílies de tres membres: 25.534 €
Famílies de quatre membres: 30.287 €
Famílies de cinc membres: 34.370 €
Famílies de sis membres: 38.313 €
Famílies de set membres: 42.041 €
Famílies de vuit membres: 45.744 €

A partir del vuitè membre s’afegiran 3.672 € per cada nou membre computable de la família.

La presentació de la sol·licitud implica l’autorització a l’administració educativa per obtenir les dades necessàries per determinar la renda a través d’altres administracions públiques.

Com sol·licitar la beca

Les sol·licituds s’han de tramitar per Internet, a la pàgina web del Ministeri d’Educació i Formació Professional: https://sede.educacion.gob.es/portada.html apartat l’ajut rep el nom de “Becas y ayudas para alumnos con necesidad específica de apoyoeducativo 2020/2021”Abans d’entrar cal registrar-se, facilitant les dades personals i triar una contrasenya d’accés. Un cop fet aquest procediment s’ha d’accedir com a usuari registrat i començar el procés per sol·licitar la beca. Ompliu tots els camps i imprimiu els documents.

Un cop tingueu els impresos degudament complimentats els heu de lliurar a secretaria del centre juntament amb:

–        Fotocòpia dels DNI del pare, la mare, de l’alumne i dels majors de 14 anys que formin part de la unitat familiar.

–        Fotocòpia de la cartilla o document bancari, on consti el nom de l’alumne i el número del compte corrent on es vol cobrar la beca.

–        Certificat de discapacitat (si escau).

Les sol·licituds s’hauran de presentar al mateix centre on l’alumne estudiarà aquest curs 2020-2021.

El termini acaba el 30 de setembre de 2020