DIAGNOSI

La diagnosi del centre es va realitzar durant el curs 2021-22. Es van fer servir diferents eines:

• SELFIE de centre. L’aplicació SELFIE està desenvolupada per la Unió Europea i ajuda als centres a fer una diagnosi sobre l’ús pedagògic de la tecnologia en un centre.
    • SELFIE for teachers, que és una eina elaborada i gestionada des de la Comissió Europea per donar suport a les competències digitals dels professors. Està dissenyada per ajudar els professors de primària i secundària a comprendre la seva situació actual respecte a com utilitzen la tecnologia digital en la seva feina. Els resultats de la revisió poden ajudar els professors a identificar on necessiten més formació i suport. Al centre la vam fer en grup per poder recollir les dades i analitzar-les.

Les enquestes de l’eina SELFIE la van respondre els membres de l’equip directiu, l’alumnat de cicle superior (5è i 6è) i els mestres del claustre, amb una participació per sobre del 76% en els tres sectors.

Els resultats de les enquestes realitzades es van analitzar amb la Comissió Digital de l’escola, per trobar els punts forts i els punts febles del centre, que han resultat els següents:

PUNTS FORTS:
  • Es donen facilitats per provar noves formes d’ensenyament amb tecnologies digitals.
  • Al nostre centre es disposa d’assistència tècnica quan sorgeixen problemes amb les tecnologies digitals.
  • Al nostre centre hi ha dispositius digitals que són propietat del centre o estan gestionats per ell i que l’alumnat pot utilitzar quan els necessita i la infraestructura digital recolza l’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies digitals.
  • Amb l’alumnat, es fomenta la utilització de tecnologies digitals en projectes interdisciplinaris i per a facilitar la retroalimentació adequada (feedback) a l’alumnat i utilitzem tecnologies digitals perquè l’alumnat reflexioni sobre el seu aprenentatge.
  • Al nostre centre existeixen sistemes de protecció de dades i l’alumnat aprèn a actuar de manera segura a internet.
  • S’utilitzen tecnologies digitals per a la comunicació relacionada amb el centre educatiu.

PUNTS FEBLES:
  • Cal millorar el debat sobre avantatges i inconvenients d’ensenyament-aprenentatge amb tecnologies digitals i sobre la necessitat de formació permanent.
  • Caldria tenir més sistematitzades activitats a treballar segons els sabers digitals de cada etapa.
  • Al nostre centre hauríem de millorar com avaluem els nostres progressos en matèria d’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies digitals.