Carnestoltes

PRESENTACIÓ CARNESTOLTES

Holaaaa nens i nenes!!!! Com esteu? Ja veig que moooolt i moooolt bé! Fa goig veure-us tant animats!!! Avui venim a presentar-vos la festa de Carnestoltes.

• Coneixeu l’origen d’aquesta festa? Aquesta festa té uns orígens molt llunyans ja que en temps dels grecs i romans ja es feien unes celebracions, per aquesta època de l’any, en honor als Déus. Però en la nostra cultura, influenciada per la tradició cristiana, la festa de Carnestoltes es defineix com el període just abans d’entrar a la Quaresma.
  • Les festes de Carnestoltes comencen el Dijous Gras i acaben el dimecres de Cendra . Aquests 7 dies regna la festa i la disbauxa; les disfresses, màscares i comparses omplen de llum i color els carrers; la música és la protagonista de balls, rues i desfilades…
  • El Carnaval cada any se celebra en diferents dates. Segueix el calendari lunar, que es basa en la posició de la Lluna respecte a la Terra, i que no coincideix amb el calendari solar .
  • Jo tinc una pregunta! Com es deu celebrar el Carnestoltes en altres països? El celebren de la mateixa manera que nosaltres? Se celebra en tots els països del món?
  • Al final has fet tres preguntes eh! Doncs mira, hi ha molts països que no celebren aquesta festa, com per exemple la Xina i els països musulmans.
  • Però hi ha països on el Carnaval és la GRAN FESTA!!! Com per exemple al Brasil i tenim la gran sort que el nostre company Caua és del Brasil i ens ho pot explicar suuuper bé!
  • A Brasil se celebra el carnaval més famós del món. Durant aquests dies venen moltes persones de tot el món. Aquest Carnaval és famós per les escoles de samba, que es preparen durant tot l’any els balls i les disfresses per a la desfilada.
  • Un altre carnaval molt famós és el de Vènecia. Allà la festa és molt diferent a la nostra, l’ambient és mooolt romàntic! La gent es posa les típiques màscares venecianes i les disfresses són vestits antics, dels segles XVI y XVII.
  • Quantes coses que hem après avui sobre el Carnaval!! Doncs ja arribat l’hora que entri el rei d’aquesta festa, el rei dels poca-soltes!!! Un fort aplaudiment pel rei Carnestoltes!!!!

PREGÓ DE CARNESTOLTES 2018

• Bon dia nens i nenes, mestres i companys. Ha arribat el Carnestoltes, el rei dels poca-soltes!
  • Un any ha passat, i en aquest pati ens hem trobat. La diversió ha arribat i l’avorriment ha acabat!
  • M’agrada xerrar, per això m’haureu d’escoltar. Aquestes consignes haureu de complir, si tothom es vol divertir!
  • El dimarts un pentinat de bogeria, però que no te’l facin en cap perruqueria! El dimecres en cuiner et convertiràs, i un davantal et posaràs!
  • El dijous us llevareu, i del mateix color us vestireu. El divendres amb una disfressa divertida vindràs i una gran festa al Gaudí trobaràs!
  • No us oblideu d’aquestes coses perquè us pintarem la cara a primera hora. I ara tots a ballar, que la música no pari de sonar!

Rebuda del rei Carnestoltes

Rua de Carnestoltes

PRESENTACIÓ DIMECRES DE CENDRA

• Bon dia nens i nenes!!!! Ja ha arribat el final del Carnaval. Ens ho hem passat mooolt i mooolt bé. Oi que si??
  • Sí, sí!!! Hem ballat amb la millor música i hem vist disfresses molt maques, feia goig veure la gran “festassa” que vam muntar el divendres.
  • També ens ho hem passat molt bé, complint les odres del rei Carnestoltes i pintant les cares a tots aquells que no li van fer cas eeeh!
  • Ja arriba el final i avui celebrem el dimecres de Cendra! Algú sap que és el dimecres de Cendra?
  • Jo ho explicaré ! Per a uns, és l’últim dia del Carnaval. Per a uns altres, ja és el primer dia de la Quaresma. La tradició diu que s’ha de fer un berenar i participar en l’enterrament de la sardina, que simbolitza el final del Carnaval.
  • Marxa el rei Carnestoltes i arriba la vella Quaresma que representa l’època que ve després del Carnaval.Té set cames, una per a cada setmana d’aquest període que ve després del Carnaval, i que dura 40 dies. Durant el regnat de la vella Quaresma no es poden cometre excessos com, per exemple, menjar molt.
  • Que interessant… però ara ja arriba l’hora d’acomiadar-nos del rei de la festa, del nostre rei Carnestoltes! No patiu nens i nenes que l’any que ve tornarà amb mooolta energia i méeeeees festa!!!
  • Vinga nens i nenes tots junts direm ADÉU al rei Carnestoltes Adéu , Adéu fins aviat!!

Comiat del Rei Carnestoltes