Dia de la pau 2020/21

Cada 30 de gener, des de 1964, se celebra el dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) per recordar el llegat de Mahatma Gandhi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort. El missatge que Gandhi predicava era:

“No hi ha camí per la pau, la pau és el camí”

Probablement penseu que aquest tema, a vosaltres, us queda molt lluny, però no és veritat: construir la pau també és cosa vostra. No calen guerres per trobar situacions de violència o de discriminació que fan que la gent no pugui viure en pau. Pot passar fins i tot al vostre entorn més proper. No seria fantàstic escoltar un dia les notícies i descobrir que tot això s’ha acabat? Doncs vosaltres hi teniu molt a dir!

Discutir amb un germà, barallar-se a l’escola, deixar anar una mala resposta, burlar-se d’algú… Són situacions del dia a dia que potser no us semblen greus, però que també poden crear moments violents i una mala convivència.

De nosaltres depèn evitar o corregir aquesta mena d’actuacions. Hem d’actuar sempre amb tolerància i respecte pels altres, per molt diferents que siguin i encara que no pensin com nosaltres. És clar que algun dia ens podem enfadar! Però això no serà cap problema si sabem resoldre els conflictes de manera pacífica.

Hi ha moltes maneres de construir la pau i tots hi podem contribuir: escoltar, dialogar, respectar, ajudar, col·laborar, estimar, compartir, abraçar,

Esperem que hàgiu gaudit d’aquest dia i d’aquesta festa. I recordeu sempre el que deia Gandhi: “La pau és el camí” i vosaltres sou els que heu de recórrer aquest camí.