Dia de la Pau (Curs 22-23)

No hi ha camí per la pau, la pau és el camí.

Cada 30 de gener, des de 1964, se celebra el dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) per recordar el llegat de Mahatma Gandhi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort.

«Ara us explicaré una història: la història d’en Gandhi. Mahatma Gandhi era un senyor de l’Índia. Quan Gandhi era viu l’Índia estava ocupada i hi havia guerra. Gandhi estava fart de la guerra i fart que existissin tantes persones que pegaven, insultaven, que no compartien les seves coses o que en ficaven d’altres a la presó tan sols perquè les consideraven diferents, tot i que no haguessin fet res dolent.

Així és que, un dia, Gandhi va decidir enviar un missatge de pau al món sencer: Prou! Ja no hi haurà més guerra ni violència entre les persones; a partir d’ara ens tractarem tots bé, perquè tots tenim dret que ens tractin bé, siguem com siguem i vinguem d’on vinguem. Per això, en comptes d’insultar-nos, barallar-nos o ser egoistes cal que parlem, demanem ajuda quan ho necessitem, demanem perdó quan haguem fet mal als altres, compartir les nostres coses i ser solidaris. Tot i que el van engarjolar, i molts van intentar derrotar-lo, al final, tot el món el va escoltar.

L’esdeveniment que tractarem avui va ser establert, el 1964, a proposta de l’educador i poeta mallorquí Llorenç Vidal i Vidal amb la intenció de treballar tres aspectes fonamentals a l’escola: l’Amor Universal, la No-violència i la Pau; enfront de l’egoisme, la violència i la guerra, respectivament.

I ara us recitarem unes dites referents aquest dia:

“Si l’ajuda i la salvació han d’arribar, només pot ser a través dels nens. Perquè els nens són els creadors de la humanitat”. Maria Montessori.

“No hi ha camí per la pau, la pau és el camí”. Mahatma Gandhi

“Hem après a volar com els ocells, a nadar com els peixos; però no hem après el senzill art de viure com a germans”. Luther King

“Enderrocar i destruir és molt fàcil. Els herois són aquells que construeixen i que treballen per la pau”. Nelson Mandela

“Per aconseguir la pau es necessita valor, molt més que per fer la guerra”. Papa Francesc

“Per mitjà de la pau interior, es pot aconseguir la pau mundial. Dalai Lama

Com ja sabeu, entre tota l’escola hem col·laborat en fer un mural d’un arbre on cada cicle s’ha encarregat de fer una part i a més  hem realitzat  la paraula Pau en diferents idiomes dins d’un cor, que ara entre tots enganxarem dins del mural. Dos representants de cada classe aniran al mig de la pista, llegiran la paraula Pau i l’enganxaran.

Segur que ens queda preciós!!

Esperem que hàgiu gaudit d’aquest dia i d’aquesta festa. I recordeu que la Pau és el camí a seguir.

Mostra fotogràfica