Biblioteca

Acord a la Llei 12/2009 d’Educació, la biblioteca escolar de l’Escola Alfons I, compleix amb el paper de suport a l’ensenyament i l’aprenentatge de les diferents àrees del currículum així com amb el foment i l’hàbit lector. Per tant, la biblioteca en aquest moment està vinculada amb el centre i compromesa amb el desenvolupament del currículum, mitjançant activitats puntuals. Així mateix, la biblioteca en si mateixa no és una institució, sinó que forma part de l’escola. És a dir, podríem dir que actua com a un recurs del centre. Si tenim en compte que durant el curs 2016-17 va començar-se el funcionament de la Biblioteca Escolar i es va plantejar la possibilitat de dinamitzar el funcionament de la biblioteca de manera que els alumnes poguessin gaudir dels llibres de l’escola tant dins com fora de l’escola mitjançant el préstec bibliotecari, podem afirmar que l’evolució del seu funcionament és molt positiva ja que cada cop més hi ha més cursos i alumnes implicats en les activitats.

Per una altra banda considerem interessant esmentar que, segons les dues dimensions de la biblioteca, la física i l’educativa, les accions que es duen a terme estan orientades a no només crear la biblioteca com a institució sinó planificar-ne el seu ús didàctic i l’encaix de les activitats amb el currículum i l’hàbit lector. En aquest sentit us informe de que, tant a nivell físic com educatiu, algunes de les tasques que es realitzen des de la Biblioteca són les següents:

1.- Organitzar els llibres i ambientar l’espai per trimestres

2.- Elaborar normativa i funcionament de la biblioteca

3.- Dinamitzar l’ús de la biblioteca per a tot l’alumnat.

4.- Fomentar la lectura i l’expressió oral/escrita amb activitats.

5.- Programar activitats per a tot l’alumnat del centre.

6.- Contactar amb la biblioteca municipal perquè ens cedeixi llibres.

7.- Incentivar els nens i nenes al préstec de llibres.

8.- Arxivar llibres.

9.- Demanar a les famílies llibres que ja no utilitzen per donar a l’escola. (Des de l’escola, agraïm molt la col·laboració de totes les famílies que cedeixen llibres)

1. – Facilitar l’ús de dispositius digitals.

També creiem oportú posar en el vostre coneixement l’horari en el que la Biblioteca resta oberta per a que l’alumnat pugui accedir al prèstec de llibres, per a que disposi d’un espai alternatiu de dinamització de l’hàbit lector, etc.

• Dilluns: de 10:40h a 11:10h i de 12:00h a 13:00h.
  • Dimarts: de 12:00h a 13:00h.
  • Dimecres: de 12:00h a 13:00h.
  • Dijous: de 10:40h a 11:10h i de 12:00h a 13:00h.
  • Divendres: de 12:00h a 13:00h.

Finalment, us informem de que, des de la Comissió de Biblioteca, s’està treballant perquè el catàleg de la nostra biblioteca sigui digital per tal que es pugui consultar fora de l’escola si es desitja. Es pot fer ús d’aquest servei accedint a l’enllaç que trobareu clicant a la següent imatge . Cal dir, que de moment hi ha pocs llibres per consultar, però el nostre objectiu és anar introduint tots els llibres de mica en mica ja que el fons documental de l’escola consta de més de 2000 llibres.